נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניות הסלולר רשמו ירידות

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ שר האוצר כחלון חתם על צו לביטול מכסי הקנייה על מכשירים סלולריים - וסלקום תוזיל את מחירי המכשירים החל ממחר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
שירה קרפיק ספיר 20.04.2017

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך לאן נושבת הרוח, עם מספר גורמי אי ודאות: הבחירות לנשיאות בצרפת ביום א' הקרוב, הנעשה בבריטניה על רקע הקדמת הבחירות והמשך המהלכים הכלכליים והמדיניים של ממשל טראמפ.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום אומדן שלישי של צמיחת התמ"ג, ממנו עולה כי כלכלת ישראל צמחה בקצב שנתי של 5.1% במחצית השנייה של 2016. מדובר בעלייה של 0.1% לעומת האומדן הקודם שפורסם.  ההשקעות בנכסים קבועים וההוצאה לצריכה הפרטית היו מנועי הצמיחה המרכזיים של המשק וצמחו בקצב שנתי של 13.2% ו-4.9% במחצית השנייה של השנה (לידיעה המלאה).

טבע  (4978 ,‎+0.57%‏) נסחרה לאחר שנפלה אמש בוול סטריט לשפל של כ-10 שנים.

מניות הסלולר, פרטנר  (1655 ,‎+0.24%‏)  וסלקום  (1485 ,‎0.00%‏) , הוסיפו לעמוד במוקד על רקע ביטול מס הקנייה על מכשירים סלולריים והודעת סלקום כי תוזיל את מחירי המכשירים החל ממחר. 

מניית מיי סייז  נפלה לאחר שפרסמה הבוקר תיקון לטיוטת תשקיף להנפקת מניות, ומניית מנקיינד יורדת גם היא בלמעלה מ-5%.

בית המשפט המחוזי מרכז אישרה אתמול את הסכם ההשקעה במסגרתו תועבר הבעלות בחברת נגב קרמיקה לידי קרן האשראי ויולה קרדיט ולאיש העסקים יריב לרנר. המשקיעים החדשים יקבלו לידיהם את נגב קרמיקה, לאחר שיעמידו לה הלוואות בעלים של 50-75 מיליון שקל כחלק מהסדר חוב עם הבנקים ועם הבעלים הנוכחיים, חברת אפריקה תעשיות . (לידיעה המלאה)

מניית דקסיה ישראל  ריכזה עניין על רקע הודעת הבנק מאתמול כי בכוונתו להוציא אל הפועל תוכנית שתביא לכך שבתוך שנתיים הבנק יגיע לתשואה על ההון של 10%, לעומת 5%-6% בלבד כיום (לידיעה המלאה).

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.