מהלך תמוה? ועד המנהלים בדיסקונט הודיע על סכסוך עבודה

טוען בין היתר על שינויים חד צדדיים בתנאי העבודה ועומס בסניפים ■ הנהלת דיסקונט: "מהלך תמוה של ועד המנהלים שאין לו כל בסיס מוצדק או רלוונטי"

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
עירית אבישר 20.04.2017

כ-5 חודשים לאחר שנחתם הסכם שכר חדש והוארכה חוקת העבודה, הודיע אתמול (ד') במפתיע ועד המנהלים בבנק דיסקונט על סכסוך עבודה. הוועד בראשות מיכאל אסור, המאגד תחתיו כ-1,100 מעובדי הבנק מתוך 6,200 העובדים הודיע על הסכסוך, ופירט 9 סיבות לכך.


מהנהלת דיסקונט נמסר בתגובה: "מדובר במהלך תמוה של ועד המנהלים שאין לו כל בסיס מוצדק או רלוונטי, במיוחד שנעשה זמן קצר לאחר חתימה על הסכם שכר והארכת חוקת העבודה ל-5 השנים הבאות".
בין הסיבות שמנו בועד לסכסוך הם מציינים: שינויים חד צדדיים בתנאי עבודה של עובדים מנהלים כתוצאה מניודם, שינויים ארגוניים חד צדדיים בהגדרת מערך התפקידים ביחידות הבנק, עומס בסניפים בעקבות עזיבת עובדים בתוכניות הפרישה מרצון והימנעות מקיום סבב קידומים שנתי.


במסגרת הסכסוך שהוכרז אתמול, יוכל הועד לקיים שביתה החל מתאריך ה-7.5 (בעוד שבועיים וחצי). יחד עם זאת, נציין כי ועד הפקידים בראשות רפי קזלקופי אינו שותף להכרזה על סכסוך העבודה, כך שיכולת שיבוש העבודה במהלך העיצומים תהיה מוגבלת.


כאמור, מדובר בהודעה מפתיעה לאור העובדה שרק באחרונה נראה היה כי הושג שקט תעשייתי לאחר החתימה על הסכם השכר החדש, וזאת לאחר שנים של יחסי עבודה קשים בבנק. נציין כי ההסכם החדש התחיל לטפל בבעיית פערי השכר העמוקה בבנק, ובמסגרתו קיבלו העובדים בעלי השכר הנמוך תוספות יותר גבוהות מבעבר על חשבון התוספות שקיבלו בעלי השכר הגבוה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנק דיסקונטסכסוך עבודהשכר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.