אחרי שנים של ביורוקרטיה: אושר פינוי-בינוי בנווה דוד בחיפה

74 דירות ישנות ייהרסו בשכונה הוותיקה, ובמקומן ייבנו 437 דירות חדשות ב-3 מגדלים בני 25 קומות

פינוי בינוי נווה דוד חיפה / קרדיט הדמיה: מקס לויט פינוי בינוי נווה דוד חיפה / קרדיט הדמיה: מקס לויט
אורי חודי 23.04.2017

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר חיפה אישרה מתן תוקף לתוכנית פינוי-בינוי בשכונת נווה דוד. נציין כי בניגוד לרשויות אחרות, לא נדרשת התוכנית לעבור לאישור הוועדה המחוזית, וזאת בשל העובדה שהוועדה בחיפה, כמו במספר מצומצם של ערים אחרות, היא ועדה שהוסמכה כוועדה עצמאית.

על-פי התוכנית שקידמה חברת אלמוג פינוי-בינוי בשנים האחרונות, ייהרסו 74 דירות ישנות בשכונה הוותיקה, ובמקומן ייבנו 437 דירות חדשות ב-3 מגדלים בני 25 קומות. מדובר בתוכנית אותה מקדמת החברה כבר שנים ארוכות ונמצאת בהליכי אישור ורישוי כבר כ-6 שנים.

הפרויקט מתייחס למתחם בשטח כ-16.3 דונם הממוקם במשולש הרחובות המלך אמציהו, שלמה המלך ואסתר המלכה, הממוקמים בחלקה המערבי של העיר. לאחר אישור התוכנית הודיעה החברה כי היא נמצאת בהליכי רישוי לקבלת היתר בניה לשלב א' של הפרויקט. עוד נמסר כי הפרויקט צפוי להיבנות ב-3 שלבים, כאשר בשלב ראשון יפונו כ-24 משפחות וייבנה המגדל הראשון ובו 161 דירות חדשות, לשם יוחזרו הדיירים לאחר השלמתו.

בהמשך ייבנו גם המגדל השני והשלישי. במסגרת התוכנית ייבנו גם מקלט ציבורי אשר ישמש את התושבים במקרה חירום, וגם מרכז לבריאות המשפחה בשטח של כ-500 מ"ר. את התוכנית תכנן משרד האדריכלים החיפאי "שוורץ- בסנוסוף", הליווי המשפטי מטעם היזם בוצע על-ידי משרד עורכי הדין בן שחר לקנר ואת בעלי הדירות ייצג עו"ד מיכאל גבע.

"מדובר בתהליך ארוך ומאתגר שהפך למציאות", אמר היום יקי אמסלם מנכ"ל קבוצת אלמוג, "זה היה מסע ארוך של 6 שנים שלאורכו פעלנו יחד עם העירייה לצד דיירי המתחם. במסגרת התוכנית אנחנו מגבשים יחד עם העירייה מודל של מימון קרן שתסייע בתשלומי האחזקה עבור דיירים שיזדקקו לכך".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
התחדשות עירוניתחיפהועדה מקומית לתכנון ובנייהפינוי בינויאלמוג פינוי בינוי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.