ביקוש שיא במכרז לרכישת קרקע ל-60 דירות בנמל יפו

גורמים המעורים במכרז: ההצעה שתזכה גבוהה משמעותית מהמינימום

אתר בנייה /  צילום: תמר מצפי אתר בנייה / צילום: תמר מצפי
אורי חודי 24.04.2017

רשות מקרקעי ישראל סגרה היום (ב') מכרז ביפו להגשת הצעות, המאפשר בניית 60 יחידות דיור בסמוך לבית מיומנה, על מגרש בשטח של כ-4.7 דונם. למכרז, שנסגר למתן הצעות היום בצהריים הוגשו כ-16 הצעות שונות. גורמים המעורים במכרז וחלק מהחברות שהגישו הצעות סבורים שההצעה שתזכה תהיה גבוהה משמעותית ממחיר המינימום שנקבע ותעמוד על למעלה מ-100 מיליון שקל ואולי אף תגיע לסביבות 160 מיליון שקל, זאת בשל מיקום הקרקע וזכויות הבנייה.

עוד נציין כי לצד 60 יחידות הדיור שניתן לבנות על המגרש על פי תב"ע, יוכלו הזוכים לבקש גם הקלת שבס-כחלון המאפשרת הגדלת השטח הבנוי בעד 20%.

עוד על פי מסמכי המכרז, הזוכה יצטרך לבנות חניון ציבורי ואף ייתכן שיהיה צורך לשמר חלק קטן ממבנה הקיים על המגרש. בנוסף, התב"ע מאפשרת גם בניית שטח מסחרי בפרויקט העתידי. עם זאת, תנאי במכרז קובע כי לא יינתן אישור לבניית יותר מ-30% מהיקף הבנייה המאושרת במגרש לפני שיותקנו רמזורים בצומת הרחובות יפת ויהודה מרגוזה.

ל"גלובס" נודע כי בין מגישי ההצעות במכרז ניתן למצוא מספר קבוצות רכישה, את קבוצת קנדה ישראל, קרן ריאליטי שניגשה עם שותפים, חברת אזורים, יוסי אברהמי ועוד חברות מוכרות משוק הנדל"ן.

נציין כי מאז החלה תוכנית מחיר למשתכן ה"מלאימה" את מכרזי הקרקע שבבעלות המדינה לטובת התוכנית הממשלתית חברות הנדל"ן מחפשות מגרשים שאינם במסגרתה ובכל מכרז שכן מתפרסם ומאפשר מכירת דירות בשוק החופשי, ההצעות מרקיעות שחקים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יפורשות מקרקעי ישראלמכרזקרקע
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.