איתן כבל עתר לבג"ץ נגד השינוי בחוק השידור הציבורי

ח"כ כבל מצטרף עם עתירה משלו לעתירות של ארגון העיתונאים ואלדד יניב, במטרה למנוע את סגירת חטיבת החדשות של תאגיד השידור

איתן כבל / צילום: יונתן בלום איתן כבל / צילום: יונתן בלום
שי ניב 24.04.2017

אחרי העתירות של ארגון העיתונאים ושל אלדד יניב, גם חבר הכנסת איתן כבל עתר הערב לבג"ץ נגד כוונת הממשלה להעביר בחקיקת-בזק את המתווה לסגירת חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי החדש, תוך הקמת חברת חדשות אחרת עם מנהלים אחרים.

"הממשלה מפרה את התחייבותה שעוגנה בהחלטת בית המשפט להימנע מהפעלת השפעה פוליטית אסורה על תהליך המינויים לתפקידים בכירים בשידור הציבורי", כתב כבל בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת.

לטענת כבל, ההחלטה לאשר את תיקון מספר 7 לחוק השידור הציבורי, שהתקבלה בתחילת השבוע על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, מהווה הפרת ההתחייבות שנתנה הממשלה לבית המשפט במסגרת עתירה קודמת של כבל אשר עוגנה בהחלטת בית המשפט, שלפיה הממשלה תימנע מהפעלת השפעה פוליטית אסורה על תהליך המינויים. על-פי העתירה, מהלכי החקיקה הנוכחיים מהווים ניסיון לעקוף את ההתחייבות האמורה ומהווה ביזיון בית משפט.

כבל טוען עוד כי החלטת הממשלה לקדם את החקיקה האמורה נעשית "לתכלית בלתי ראויה, מתוך מניעים זרים, תוך שקילת שיקולים פרסונליים פסולים"; וכי ההחלטה האמורה "פוגעת בעקרונות יסוד של המשפט המינהלי, בלא נימוק כלשהו, תוך שהיא מהווה נדבך נוסף בתהליך חקיקה הנעשה 'לשיעורין' ותוך יצירת מצג חלקי, חסר ומטעה בפני בית המשפט".

כבל טוען גם כי שיקול-דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שאישר את הצעות החוק בעניין, חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות. באופן חריג, כך לפי כבל, בית המשפט מתבקש לדון בעתירה עוד לפני שהתיקונים האמורים לחוק מתקבלים בחקיקה, נוכח העובדה שאם בית המשפט ידחה את תהליך הביקורת השיפוטית על הצעות החוק הללו עד אחרי גמר תהליך החקיקה, יהיה הדבר בבחינת "מעשה עשוי", ולא תהיה לבית המשפט אפשרות אפקטיבית לעצור אותו. לכן מבקש כבל גם צו ביניים שימנע מהממשלה להניח את הצעות החוק האמורות על שולחן הכנסת.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איתן כבלשידור ציבורירשות השידורבג"ץתאגיד השידור "כאן"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.