יום הולדת? הכירו אתר שמאפשר להזמין מתנה מקורית במיוחד

מה אפשר לקנות ליזם צעיר? הלהיט החדש בעמק הסיליקון הוא Awesome Box, אתר שבו ניתן להזמין מכרים לכתוב ברכה ולשלוח לחוגג קופסה מעוצבת

Awesome Box. גרסה עדכנית לספר הברכות מהבת והבר מצווה / צילום מסך Awesome Box. גרסה עדכנית לספר הברכות מהבת והבר מצווה / צילום מסך
עומר רבין 26.04.2017

יום הולדת הוא לא תמיד יום שמח כשמדובר ב"טיפוסי A" הקיצוניים של עמק הסיליקון. כל שנה שעוברת מסמנת עוד שנה שבה הם כבר לא יוכלו "להמציא את הפייסבוק הבא לפני יומולדת 25", "להקים את האפליקציה הכי חמה לפני גיל 30" או "לקחת חברה להנפקה לפני גיל 35". ובכל זאת, בין כל הבכיינות על שנים אבודות כיזם עשיר, גם בקליפורניה צריכים לחגוג לפעמים. או לפחות להתאמץ ממש כדי לעשות את עצמנו.

המיידיות של שילוח מתנות בשנים האחרונות, עם שירותים כמו אמזון ששולחים מתנה בתוך שעתיים לבית הלקוח, הפכו את תהליך רכישת המתנה למאוד לא אישי. שלא במפתיע, רבים כבר מפרסמים רשימת מתנות מבוקשות לפני יום ההולדת, שממנה בוחרים החברים מה לקנות להם. נשמע כמו ההפך מהפתעה? גם לנו.

הרקע הזה אולי מסביר את ההצלחה הגדולה של Awesome Box (נשמע הרבה יותר טוב מהתרגום העברי - "קופסה אדירה") - אתר מצוין ומוצר נפלא שמצליח לשמר את הנוחות והווירטואליות של להזמין מתנה באמזון - אבל מצליח להיות מאוד-מאוד אישי ומותאם, ואפילו לעודד שיתוף-פעולה בין חברים, בני משפחה ועוד.

הקונספט של Awesome Box פשוט: אנשים אוהבים מתנות שמגיעות מאנשים שהם אוהבים ושמראות על מחשבה ואכפתיות. האתר מציע, בעלות נמוכה מאוד, לעצב עבור חברים או בני משפחה קופסה יפה ובה "גלויות" המורכבות מתמונות של אוהביהם וברכות אישיות. עד כמה שהרעיון נשמע פשוט (סוג של גרסה עדכנית לספר הברכות מהבת והבר-מצווה), מדובר במוצר מבריק ומגניב למדי.

מרגע שנפתח עמוד ל"קופסה" חדשה באתר, ניתן להזמין אין-סוף אנשים להצטרף לפרויקט ולכתוב ברכה. המאמץ מצד המברכים מינימלי: מעלים תמונה משותפת עם ילד או ילדת היומולדת, כותבים ברכה של כמה מילים לצד השני של הגלויה - ואם רוצים, מצרפים גם שיר מגניב לפלייליסט שמשוגר עם הקופסה. המוצר הסופי הוא קופסה עם עשרות ולעתים מאות ברכות שיודפסו על נייר איכותי וישוגרו לחתן או כלת השמחה.

התגובות של כמה מהחברים שזכ לקופסת המחמד הזו היו מדהימות: "זה נראה מאוד מושקע ומאוד אישי, אפילו שכל מי שהשתתף השקיע בדיוק 3 דקות להעלות תמונה ולכתוב מסר", אמרה לורן, שיזמה קופסה עבור השותפה שלה לדירה שחגגה יום הולדת לרגל 30. "זה לא לקח המון זמן והיה די זול - אבל הרבה הרבה יותר משמעותי וזכיר מלקנות עוד בקבוק יין או ספר".

האתר מציע שלל עיצובים ורעיונות לברכות מקוריות, ואפשר גם לדפדף ב"קופסאות אדירות" שכבר עוצבו קודם לכן ולשאוב רעיונות. למעוניינים, אגב, אפשר לכתוב ברכות גם בעברית.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אתר אינטרנטמתנותעמק הסיליקון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.