החששות של המשקיעים שלחו את וול סטריט לירידות בסגירה

ממשל טראמפ פרסם הערב את עיקרי רפורמת המיסוי הגדולה ביותר מאז 1986, והמשקיעים מאוכזבים ■ טוויטר עקפה את התחזיות וזינקה בכ-8% ■ פריגו עלתה בכ-8%

וול סטריט / צילום: משה גולן וול סטריט / צילום: משה גולן
משה גולן 26.04.2017

המסחר בוול סטריט התנהל רוהב היום (ד') בעליות אולם לקראת סיום המסחר עבר השוק לירידות, מגמה שסגרה את המסחר.  

 

אתמול ננעלו המדדים המובילים בעליות בולטות, כאשר מדד נאסד"ק ננעל לראשונה בהיסטוריה מעל רף ה-6,000 נקודות. זאת, בין היתר, על רקע תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת ודוחות כספיים שפורסמו אתמול.

האירוע המרכזי היום בשווקים הוא ההכרזה של ממשל טראמפ על רפורמת המיסוי עליה התחייב טראמפ עוד בקמפיין הבחירות, ושהייתה המנוע המרכזי לראלי בשווקים מאז היבחרו לבית הלבן. סטיבן מנוצ'ין, זר האוצר האמריקאי, הציג רפורמה מרשימה שעיקרה הפחתת מס חברות, ביטול מס ירושה ועוד כהנה וכהנה.

התוכנית המקורית של טראמפ כוללת הפחתת מס החברות לרמה של 15% לעומת 35% כיום וכן הפחתת המס על רווחים כלואים של חברות הענק לרמה של 10% לעומת כ-35% כיום.  שר האוצר מנושין אישר היום לפני פתיחת המסחר כי הרפורמה תכלול הפחתת מס החברות ל-15%. מטרת הרפורמה היא להקל על החברות ולתמרץ אותן להרחיב פעילות ולגייס עובדים ובכך לעודד את הצמיחה. עם זאת, מתנגדי הרפורמה, ביניהם גם רפובליקאים רבים, טוענים כי היא תיצור בור תקציבי גדול מדי. לפי אחת ההערכות הרפורמה תגרום לאיבוד הכנסות ממשלתיות של כ-2 טריליון דולר, נתון שגורם למשקיעים לחששות.

כל הפרטים על הרפורמה שצפוי להציג היום טראמפ; האם היא תתדלק את הראלי?

יומן המאקרו דליל היום בנתונים, ולהוציא מלאי הנפט השבועיים לא צפויים להתפרסם נתונים דרמטיים. מלאי הנפט ירדו בשבוע החולף ב-3.6 מיליון חביות לעומת התחזית לירידה של 1.1 מיליון חביות. מחירי הנפט ירדו בימים האחרונים בשל הגידול בהיצע הנפט בארה"ב ובעולם כולו, לצד החשש כי קרטל אופ"ק אינו מסוגל לווסת את המחירים באופן יעיל ע"י צמצום התפוקה. 

מניית טוויטר  ריכזה לאחר שעקפה את התחזיות ודיווחה על הפסד נקי של 62 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 80 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 11 סנט למניה, בעוד בשוק ציפו לרווח של 2 סנט למניה. ההכנסות ירדו בכ-8% ל-548 מיליון דולר, מעל התחזיות שעמדו על 517 מיליון דולר.

ענקית האנרגיה פפסיקו  (172.86 ,‎+0.34%‏) עקפה את התחזיות המוקדמות ודיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 1.32 מיליארד דולר או 91 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת 931 מיליון דולר או 64 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו קלות והסתכמו בכ-12.05 מיליארד דולר. התחזיות בשוק עמדו על רווח נקי של 92 סנט למניה על הכנסות של 11.98 מיליארד דולר.

טבע  (12.8425 ,‎+0.49%‏) אישרה היום את הדיווחים על עזיבת סמנכ"ל הכספים, אייל דשא. החברה החלה בהליך לאיתור מידי של סמנכ"ל כספים זאת בעוד ועדת האיתור המחפשת מנכ"ל חדש לחברה פועלת.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.