נטייה לעליות בנעילת המסחר בוול סטריט; מלאנוקס נפלה

נעילה שלילית באירופה ■ לאחר הנעילה יפרסמו אלפאבית (גוגל), אינטל, מיקרוסופט ואמזון ■ המשקיעים עדיין מעכלים את תוכנית הפחתות המס של טראמפ

בורסה / צילום: רויטרס בורסה / צילום: רויטרס
ניצן כהן 27.04.2017

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ה') בנטייה לעליות שערים, כשמדד הנאסד"ק בולט לחיוב, על רקע מגמה שלילית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ועל רקע יום עמוס במיוחד בדוחות כספיים.

 

כאמור, הסיפור הגדול של היום ממשיך להיות רפורמת המס הגדולה של הממשל האמריקאי. בקצרה: מדובר בהפחתה משמעותית של מס החברות (ל-15%), צמצום מדרגות המס לפרטים ל-3 מדרגות (במקום 7), העלאת סכום המינימום ממנו יתחילו הפרטים לשלם מס, תשלום מס מופחת חד פעמי למי שיחזיר כסף לארה"ב שלא דווח עליו קודם ופישוט הליכים בירוקרטיים הקשורים בעולמות המס. 

עיקרי התוכנית מרשימים ומתקדמים מאוד אולם יש בהם שתי לאקונות משמעותיות: במישור הפוליטי יהיה קשה מאוד להעביר את התוכנית כי הצהרות לחוד ומעשים לחוד, הפחתות מס אומרות פחות כסף לפוליטיקאים לבזבז ועל הכוח הזה אף אחד לא רוצה לוותר. לאקונה נוספת היא כיצד ימומן הגירעון שעלול לגדול ל-5% כשאם לא יצומצמו שירותים ציבוריים הרי שמקורות המימון להפחתות המס יהיו הלוואות, מחלה ממנה סובלת הכלכלה האמריקאית לא מעט שנים. כך או כך המשקיעים בארה"ב חלוקים ביחס לתוכנית שהוצגה אתמול כשברור לכל שמדובר בעיקרי התוכנית ועדיין לא פורסמו הפרטים המלאים שלה.

גזרת המאקרו: לאחר תחילת המסחר פורסמו נתוני הבתים שעומדים למכירה, שהצביעו על ירידה של 0.8% במארס לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 0.6%. התביעות החדשות השבועיות לדמי אבטלה שהפתיעו עם 257 אלף תביעות חדשות לעומת התחזית ל-241 אלף. הגירעון המסחרי של ארה"ב הסתכם ב-64.8 מיליארד דולר, נתון נמוך ביחס לתחזיות שצפו גירעון של 65.2 מיליארד דולר.

מבול הדוחות הכספיים מגיע היום לשיאו עם פרסום של 1,317 דוחות שונים.

אלפאבית  (173.69 ,‎+9.97%‏) , החברה האם של גוגל תפרסם את הדוחות הכספיים שלה לאחר הנעילה. מניית גוגל נגעה בתקופה האחרונה בשיא כל הזמנים כשסגרה אתמול ברמה של 889.14 דולר למניה. ע"פ תחזיות האנליסטים החברה צפויה להציג רווח רבעוני שינוע בטווחים של 6.62-7.92 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד הציגה החברה רווח של 7.5 דולר למניה. הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-24.22 מיליארד דולר נתון שישקף צמיחה של יותר מ-19% ביחס להכנסות הרבעון המקביל.

לאחר סגירת המסחר תפרסם אמזון  (179.62 ,‎+3.43%‏)  את התוצאות שלה שצפויות להצביע על רווחים של 1.13 דולר למניה לעומת רווח של 1.07 דולר למניה ברבעון המקביל. עוד ירכזו עניין אינטל  (31.88 ,‎-9.20%‏) ומיקרוסופט  (406.32 ,‎+1.82%‏) שיפרסמו דוחות לאחר הסגירה.

מניית מלאנוקס  נפלה בחדות לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות כספיים שאכזבו את השוק - עם תחזיות נמוכות מהמצופה.

טבע  (13.81 ,‎+4.23%‏)  המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה על פרישת סמנכ"ל הכספים, אייל דשא. גל של שמועות אופף את טבע בתקופה האחרונה אם לא מכבר פורסמו שמועות על כוונתה למכור את חטיבת מוצרי בריאות האישה ואם שמועות על כוונתה למכור את חטיבת מוצרי הטיפול בסרטן שלה. כל השמועות האלה לא עושות טוב למניה אבל תפנית יכולה להגיע לאחר שימונה מנכ"ל חדש קבוע במקום יצחק פטרבורג (המחליף הזמני של ויגודמן) וכן הלאה. נראה כי כל עוד לא מתמנה מנכ"ל קבוע לחברה יעופו באוויר מידי פעם שמועות שירמו למניה להיסחר בתנודתיות.

צ'ק פוינט  (151.2 ,‎-1.14%‏) פרסמה דוחות כספיים. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 435 מיליון דולר, צמיחה של 8% מהרבעון המקביל, ורווח נקי Non-GAAP של 1.2 דולר למניה שהם כ-202 מיליון דולר - גם כאן גידול של כ-8% לעומת הרבעון המקביל. בתזרים המזומנים נרשמה צמיחה של כ-10% ל-355 מיליון דולר. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.