Gett רוכשת את המתחרה ג'ונו תמורת 200 מיליון דולר

צי כלי הרכב של שתי החברות בניו-יורק יכלול יותר מ-20 אלף מכוניות ■ ג'ונו הוקמה ע"י מייסדי וייבר שנמכרה תמורת 900 מיליון דולר

Gett בניו יורק. החברה תגייס בקרוב הון / צילום: סטודיו גט Gett בניו יורק. החברה תגייס בקרוב הון / צילום: סטודיו גט
דובי בן גדליהועידן רבי 27.04.2017

חברת Gett הישראלית (לשעבר גט טקסי) הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת ג'ונו (Juno), שפיתחה אפליקציית זימון נסיעות, תמורת סכום המוערך בכ-200 מיליון דולר במזומן ובמניות. החברות לא מסרו פרטים מדויקים לגבי אופי התשלום. שחר וייסר, מנכ"ל גט אישר את הפרסומים אודות העסקה ואמר בראיון לבלוג הטכנולוגיה טקראנץ' כי "העסקה תספק לגט הזדמנות להתרחב". וייסר הוסיף כי גט תגייס בתקופה הקרובה כסף כדי לממן את המהלך.

ג'ונו, שהוקמה על-ידי היזם טלמון מרקו ואחרים ובסיסה בניו-יורק, החלה לפעול בקיץ שעבר בניו-יורק ומיצבה את עצמה בתור "אפליקציית שיתוף נסיעות עם אתיקה", כאשר הציעה לנהגים 50 דולר לשבוע כדי להפעיל את האפליקציה בשעות העבודה הרגילות.

טלמון מרקו הקים את ג'ונו בשנת 2015 יחד עם סאני מרואלי, עופר סמוכה ואיגור מגזיניק. לפי נתונים של מאגר המידע IVC, מאז הקמתה גייסה החברה 30 מיליון דולר בלבד בשני סבבים. המייסדים השותפים של ג'ונו שיתפו פעולה בעבר גם בהקמת אפליקציית המסרים וייבר אשר נמכרה בשנת 2014 לחברה האינטרנט היפנית Rakuten תמורת 900 מיליון דולר.

לאחר המיזוג שתי החברות ימשיכו להציע לנהגים עמלות בגובה 10% מעלות הנסיעה ויציעו לנהגים לשמור בידיהם את מולא הטיפים מהנוסעים - תנאים שנחשבים טובים משמעותית מאלה שמציעה המתחרה הגדולה אובר (Uber). על-פי הערכות, צי הרכב המשותף של שתי החברות בניו-יורק ימנה מעל 20 אלף כלי רכב ויציב את גט במקום השני אחרי אובר שמפעילה בניו-יורק כ-35 אלף כלי רכב. לשתי החברות בסיסי מחקר, פיתוח ותכנות ברוסיה ובמדינות חבר העמים. נציין כי רוב הפיתוח של Gett מתבצע בישראל.

המהלך מהווה חלק מההתרחבות הגלובלית המואצת של Gett, שמתבצעת בחסות ובתמיכת קונצרן פולקסווגן - המשקיע המרכזי של החברה, שהשקיע בה עד כה כ-300 מיליון דולר. יצוין כי במסיבת העיתונאים השנתית של קונצרן פולקסווגן, שנערכה בחודש שעבר, אמר יו"ר פולקסווגן מתיאס מולר כי חטיבת התחבורה המתקדמת החדשה שהקים לאחרונה הקונצרן ("MOIA") "תעבוד בשיתוף עם גט כדי להרחיב את פעילותה בישראל, רוסיה, בריטניה וארצות-הברית ולהרחיב את פעילותה בצרפת, גרמניה, איטליה וספרד". על-פי הערכות מתכננת פולקסווגן להציע לנהגי גט שורה של הצעות ייחודיות לשיתוף עלויות תפעול הרכב ולרכישת כלי רכב של פולקסווגן בתנאים מיוחדים, בדומה לשיתוף הפעולה של ג'נרל מוטורס עם החברה המתחרה LYFT אותה רכשה לפני שנתיים.

מולר העריך במסיבת העיתונאים כי שירותי התחבורה החכמים "ייצרו הכנסות משמעותיות" בעתיד ואמר כי "אנחנו מאמינים, שאנו כקבוצה נוכל לייצר הכנסות של מיליארדים מענף שירותי התחבורה".

יצוין כי בראיון לאתר אינטרנט רוסי שפורסם בסוף מרץ, אמר בוריס קורנפלד, מנהל המו"פ של גט, כי המחזור של החברה גדל בקצב שנתי של כ-300% וכי ההכנסות הגלובליות שלה ב-2016 היו מעל 500 מיליון דולר. מהריאיון עולה כי גט מעסיקה בישראל קרוב ל-100 מפתחי תוכנה ומפעילה בסיס פיתוח גם ברוסיה. גט ממצבת את עצמה לא רק כספקית שירותי הסעה אלא כספקית פתרונות כוללת של שירותי תחבורה חכמים, על בסיס פלטפורמה שמחברת בין כלי רכב ל"ענן". בין השאר מפתחת החברה מערכות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית, שיסתגלו לתנאים חיצוניים משתנים בעלי השפעה על התחבורה - דוגמת שינויים במזג האוויר, אירועים שונים (קונצרטים, תערוכות וכדומה) - ויבצעו אופטימיזציה של שירותי התחבורה תוך שמירה על היצע זמין בנקודות עומס.

Juno

שנת הקמה: 2015

תחום פעילות: שירות נסיעות

גיוסי הון: 30 מיליון ד'

משקיעים: טלמון מרקו, סאני מרואלי, עופר סמוכה, איגור מגזיניק וקרן סינגולריטים של משה חוגג

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מיזוגים ורכישותאפליקציותGETT (גט טקסי GetTaxi)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.