מסתמן: העלאת קצבאות הנכות תעמוד על כ-4 מיליארד שקל

מנכ"ל האוצר נפגש היום עם פרופ' ירון זליכה ■ המתווה המסתמן: 4 פעימות שיביאו את קצבת הנכות בהדרגה לכ-4,000 שקל בחודש

נכה חוצה כביש / צילום: מירב מורן נכה חוצה כביש / צילום: מירב מורן
עמירם ברקת 27.04.2017

קצבאות הנכות יועלו ב-4 פעימות לסכום חודשי של 4,000 שקל, כך עולה מההמלצות הסופיות של הצוות המקצועי בראשות החשב הכללי לשעבר ירון זליכה שמונה על-ידי שר האוצר משה כחלון לבחון את הנושא.

משמעותה התקציבית של ההחלטה היא עלות תקציבית נוספת לאוצר המדינה שתגדל במיליארד שקל בכל פעימה עד ל-4 מיליארד שקל לשנה.

האוצר הודיע כי מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נפגש היום (ה') עם פרופ' זליכה ועם הגורמים המקצועיים במשרד האוצר לדיון במסקנות הסופיות של הצוות לבחינת קצבאות הנכות. בתום הפגישה הוחלט כי כבר בשבוע הבא יתכנסו הגורמים המקצועיים במשרד האוצר על מנת לגבש ולנסח החלטת ממשלה להעלאה דרמטית של הקצבאות.

על פי המתווה המסתמן, היקף ההעלאה יעמוד על כ-4 מיליארד שקל, שיחולקו ב-4 פעימות במטרה להביא להעלאה הדרגתית של קצבת הנכות שתעמוד בסוף התהליך על כ-4,000 שקל בחודש. באוצר לא פרטו מה יהיה המקור התקציבי למימון הפעימה הראשונה - אך עיקר הקושי במציאת המימון ייפול על הממשלה ושר האוצר הבאים. 

בין היתר דנו הגורמים במתן תמריצים שיאפשרו את הגברת השילוב של אוכלוסיית הנכים בשוק העבודה באופן שיביא לשיפור ניכר בתנאי מחייתם. המלצות הצוות הסופיות יוגשו לשר האוצר משה כחלון ולשר הרווחה חיים כץ.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ירון זליכהמשרד האוצרנכיםקצבת נכותשי באב"ד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.