ארה"ב: טילרסון מתכנן פיטורי 9% מעובדי מחלקת המדינה

מחלקת המדינה מתכננת קיצוץ 2,300 תקנים של דיפלומטים ועובדי המשרד במשך שנתיים

רקס טילרסון / צילום: רויטרס רקס טילרסון / צילום: רויטרס
ניצן כהן 28.04.2017

כלי התקשורת האמריקאים מדווחים היום (ו') על קיצוצים נרחבים בשירות החוץ של ארה"ב. בסך-הכול, על-פי הדיווח, יפוטרו 2,300 אנשים שמהווים כ-9% ממצבת כוח-האדם של מחלקת המדינה.

הפרסום מגיע ימים ספורים לאחר ששר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוחין, פרסם את העקרונות המנחים של התוכנית הכלכלית הגדולה בממשל טראמפ. התוכנית כוללת הפחתות מס גדולות לאורך כל השדרה של החיים הכלכלים, ממס חברות (שירד ל-15%) ועד ביטול מס הירושה.

התוכנית הכלכלית מעוררת ספקות בקרב המשקיעים בוול סטריט, בעיקר ביחס להיתכנות שלה. כיצד ימומן החוסר שייגרם בתקציב הפדרלי? והנה מגיעה היום הסנונית הראשונה של דרכי המימון, והיא צמצום במצב כוח-האדם הפדרלית שנחיצותה מוטלת בספק (לפחות על-פי הממשל החדש). אם המגמה הזו תימשך, ובאמת מדובר בסונית ראשונה לקיצוצים בתקציב הפדרלי - הרי שהיחס לעקרונות התוכנית הכלכלית עשוי להשתנות.

יש לציין כי עקרונות התוכנית הכלכלית האמריקאית מעניינים ועשויים להפוך את הכלכלה האמריקאית לאטרקטיבית במיוחד עבור הפירמות האמריקאיות ועשויים אף לטלטל את הכלכלות האחרות, אם הן לא יתאימו את עצמן למצב החדש בו מדיניות המס האמריקאית מזמינה יותר ויעילה יותר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ארה"בגירעון (עודף) תקציביפיטוריםקיצוציםרקס טילרסון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.