כל אחד משלושת מייסדי Hexadite יקבל 44 מיליון שקל

מיקרוסופט רוכשת את Hexadite הישראלית, שפיתחה תוכנה לניהול יעיל של התראות על התקפות סייבר, תמורת 100 מיליון דולר

מייקרוסופט  / צילום: רויטרס מייקרוסופט / צילום: רויטרס
טלי ציפורי 24.05.2017

הפאניקה - וזו פאניקה - מהתקפות סייבר ממשיכה לדחוף ענקיות טק להשקיע בחברות סייבר סקיוריטי צעירות, ואיך לא - חלק לא קטן מהן צמחו כאן, בישראל. לפי הערכות, מיקרוסופט, החברה והחלונות, רוכשת את Hexadite הישראלית תמורת 100 מיליון דולר וזאת לאחר שהושקעו בה רק 10.5 מיליון דולר מרגע הקמתה לפני שלוש שנים. כלומר, החזר ממוצע "על הכסף" של 10. לא רע.

Hexadite ביצעה עד כה שני סבבי גיוס: הראשון, סבב סיד ביולי 2014 של 2.5 מיליון דולר, והשני - סבב A של 8 מיליון דולר בפברואר 2016.

לפי רשם החברות, בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן ההון סיכון YL של יואב לייטסדורף שמתמחה בחברות סייבר סקיוריטי (ראו טבלה). שלושת מייסדי החברה - ערן ברק, ברק קלינגהופר ועידן לוין - נותרו כל אחד עם 12.2% מהון המניות, וזה אומר שכל אחד יקבל 12.2 מיליון דולר שזה בערך 44 מיליון שקל, ברוטו לפני מס.

Hexadite פיתחה תוכנה שנועדה להקל על אנשי אבטחת מידע בארגון לדרג ולחקור את התקפות הסייבר עמן הוא מתמודד. בשלב ראשון, התוכנה חוקרת התראות שזוהו במערכות האנטי וירוס והפיירוול. לאחר מכן היא מדרגת וחוקרת את ההתראות ובמידת הצורך מטפלת בהן.

כך התוכנה מסייעת לאנשי הסייבר סקיוריטי של אותו ארגון שמתמודדים כל הזמן עם כמות הולכת וגדלה של התקפות. למעשה, Hexadite עושה משהו שהרבה חברות סייבר סקיוריטי מנסות לעשות: לייעל את תהליך הזיהוי של התקפות שהן אכן מאיימות ולהקדיש כמה שפחות זמן להתקפות לא מאיימות.

שלושת מייסדי החברה צברו עד כה ניסיון של עשור בשוק אבטחת המידע, ולא במפתיע - הם החלו את דרכם ביחידות המודיעין של צה"ל והמשיכו באלביט - בה פיתחו מערכת לאימון של חוקרי סייבר.

ממיקרוסופט לא מסרו התייחסות לידיעה. תגובת Hexadite לא התקבלה עד לרגע סגירת הגיליון.

Hexadite

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: סייבר סקיוריטי

מייסדים: ערן ברק (מנכ"ל), ברק קלינגהופר (סמנכ"ל מוצר), עידן לוין (סמנכ"ל טכנולוגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 10.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 35

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה

בעלי המניות ב?Hexadite
 בעלי המניות ב?Hexadite

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אקזיטיםמיזוגים ורכישותמיקרוסופטסייבראבטחת סייבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.