זקוקים למונית בנתב"ג? כך תוכלו לזכות בהנחה המיוחלת

נהגי המוניות בנתב"ג הסכימו לפשרה עם רש"ת, לפיה מקומת היציאה הרגילה והנוחה ביותר בקומת G העליונה יונהגו תעריפי הנסיעה הרגילים ■ והיכן ניתן יהיה לקבל את ההנחה של 12%? דווקא בקומה השנייה הפחות מוכרת ונוחה, שאליה כמעט ולא יוצאים

וואלה! NEWS 13.06.2017

משבר המוניות בנתב"ג הגיע לפתרון - השאלה שנותרה פתוחה היא רק אם אתם תזכו להנחה המיוחלת: לפי הסיכום בין נציגי הנהגים לבין רשות שדות התעופה (רש"ת), יופעלו למעשה שני מסופי מוניות בנמל התעופה בן-גוריון: האחד בטרמינל בקומה G, שזו למעשה הקומה שאליה יוצאים כיום הרוב המכריע של הנוסעים שנוחתים בישראל, ובה יונהגו תעריפי הנסיעה הרגילים המבוססים על מחירון משרד התחבורה. מסוף ההסעה השני, שבו תינתן לנוסעים ההנחה בשיעור של 12%, ימוקם בקומת הביניים, שהיא הקומה השנייה בשדה, אשר אליה כמעט ולא יוצאים נוסעים כיום.

כעת נותרת פתוחה השאלה מי מבין הנוחתים בישראל, ישראלים ולא ישראלים, יידע לצאת שלא מקומת היציאה הרשמית, אלא דווקא מזו הפחות מוכרת ופחות נוחה, וכך לזכות בהנחה המיוחלת.

כבר אתמול (ב') במהלך היום, החל מהשעה 12:00 בצהריים, היו נהגים שהחלו לשבור את השביתה שעליה הכריזו רוב הנהגים, והחלו לאסוף נוסעים במחיר מוזל מקומת הביניים. "אני רוצה לקחת נוסעים בהנחה, כי הנסיעה עדיין משתלמת", הסביר אחד הנהגים בשיחה עם וואלה! עסקים.

מחאת הנהגים החלה כבר ביום ראשון בערב, אז הודיעה רשות שדות התעופה על מודל ההנחה החדש, שבמסגרתו נהגים יוכלו להציע לנוסעים הנחה בשיעור של 12% ממחיר המחירון הקבוע בחוק. לפי אותה הצעה, שכרגע כאמור תונהג רק מהחניון הפחות המוכר בקומה השנייה בנתב"ג, נהגים יקבלו פטור מתשלום של 5.80 שקלים לרשות וכן מתשלום דמי זיכיון לרשות על סך 5 שקלים. 

בשיחות עם וואלה! עסקים הסבירו נהגים רבים מדוע תפגע בהם ההנחה. חזי, נהג של חברת גט טקסי, אמר: "הגענו לשפל, באופן אישי לא אקח נסיעות בהנחה. לנהגי מוניות אין פנסיה או קרן השתלמות. אנחנו אוכלוסייה חלשה. כל מה שנפריש, ייצא מהאוכל של הילדים. מה עשיתם בהורדת מחירים? חסכתם למשפחה ממוצעת 60 שקל בשנה, ופגעתם בפרנסה של אלפי נהגים".

"לא נשאר לנו מאיפה להוריד מעצמנו", אמר נהג אחר. "אני צריך לממן את הנופש של הנוסע?".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הנחותמוניותנתב"גרשות שדות התעופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.