היקף החובות של טראמפ למלווים: לפחות 315 מיליון דולר

המשרד לאתיקה ממשלתית בארה"ב פרסם מסמך החושף את נתוניו הפיננסיים של הנשיא ■ שווי נכסיו של טראמפ מוערך ב-1.4 מיליארד דולר

דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס
שירות גלובס 17.06.2017

 

לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יש חובות אישיים בהיקף של 315.6 מיליון דולר לפחות לבנקים בגרמניה ובארה"ב ולגורמים מלווים נוספים, נכון לאמצע 2017, כך לפי חשיפת נתונים פיננסיים אמש (שישי) מצד המשרד לאתיקה ממשלתית. 

לטראמפ הייתה הכנסה של כ-20 מיליון דולר מהמלון החדש שלו בוושינגטון, שנפתח בספטמבר האחרון במרחק קצר מהבית הלבן. כמו כן נרשמה עלייה גם בהכנסות ממאר-א-לאגו, כפר נופש בפלורידה הידוע בכינוי "הבית הלבן של החורף".

טראמפ דיווח על הכנסות בהיקף של 594 מיליון דולר עבור 2016 ותחילת 2017, ועל נכסים בשווי של 1.4 מיליארד דולר.

מסמך חשיפת הנתונים בן 98 העמודים שהועלה לאתר האינטרנט של משרד האתיקה מצביע על חובות של טראמפ בהיקף של 130 מיליון דולר לפחות ל-Deutsche Bank Trust Company Americas, חטיבה של דויטשה בנק הגרמני.

כך למשל, חשף טראמפ חוב של יותר מ-50 מיליון דולר לדויטשה עבור "משרד הדואר הישן", נכס היסטורי בוושינגטון שבו הוא פתח מלון. 

טראמפ חשף חובות של 110 מיליון דולר לפחות ל-Ladder Capital Corp, גוף המעניק הלוואות לנדל"ן מסחרי המחזיק משרדים בניו-יורק, בלוס אנג'לס ובבוקה רטון, פלורידה.

המרכיב הגדול ביותר בהכנסתו של טראמפ היה 115.9 מיליון דולר שנרשמו כהכנסות הקשורות לאתר גולף Trump National Doral במיאמי, ירידה לעומת 132 מיליון דולר בשנה הקודמת. 

ההכנסות מרבים ממלונותיו ומכפרי הנופש האחרים שלו שמרו בדרך כלל על יציבות. ההכנסות מ-Trump Corporation, חברת ניהול הנדל"ן שלו, כמעט שילשו את עצמן, ל-18 מיליון דולר, וההכנסות ממאר-א-לאגו צמחו ב-25 אחוז, ל-37.25 מיליון דולר. המועדון הפרטי הכפיל את דמי החבר ל-200 אלף דולר לאחר בחירתו של טראמפ.  

הוא הרוויח 11 מיליון דולר מ"מיס תבל", לאחר שמכר את תחרות היופי ב-2015. ההכנסות מתוכניות טלוויזיה כמו "המתמחה" ירדו ל-1.1 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר בשנה הקודמת. 

נכסיו הסתכמו ביותר מ-1.4 מיליארד דולר כנראה בגלל שהחשיפה סיפקה נתונים בנוגע לטווחי שווי. 

המסמך הראה שטראמפ החזיק בתפקידי ניהול ב-565 תאגידים או יישויות אחרות בטרם הפך נשיא ארה"ב. כהונתו ברוב המשרות הללו הסתיימה ב-19 בינואר, יום לפני השבעתו, ובאחרות ב-2015 וב-2016. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דונלד טראמפחובותנשיא ארה"ב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.