ביהמ"ש: ירידה ברמת החיים לאחר פרידה לא מזכה בפיצוי כספי

האישה דרשה כי בן זוג ישלם לה "מזונות משקמים" בסכום של 600,000 שקל וימשיך לממן עבורה טיפולי פוריות אותם המשיכה עם גבר אחר

איך ניתן לאכוף פסק דין בגירושין/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב איך ניתן לאכוף פסק דין בגירושין/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שירות גלובס 19.06.2017

האם גבר שחי עם בת זוג חייב לשלם לה פיצויים כדי שתשמור על רמת החיים אליה הורגלה, גם לאחר הפרידה? בית המשפט לענייני משפחה קבע כי בן הזוג פטור מתשלום מזונות משקמים. 

האישה דרשה להכריז עליה כעל ידועה בציבור של הגבר, גרוש ואב לילד קטן, עמו התגוררה בדירתו כ-8 שנים, ולפסוק לה פיצויים בסך 600,000 שקל בגין מזונות משקמים. 

מערכת היחסים בין השניים הייתה רווית חיכוכים, והם נפרדו בהסכמה. בתביעתה טענה האישה כי בן זוגה הוא אדם אמיד אשר דאג לפרנסתה והרגיל אותה לרמת חיים גבוהה, הכוללת נסיעות לחו"ל, תכשיטים, בגדי מותגים ומסעדות יוקרה. לכן, טענה, יש להטיל עליו פיצויים, כדי שהיא תוכל לשמר את אותה רמת חיים אליה הורגלה. בנוסף לכך, האישה דרשה מבן זוגה לממן לה את המשך עלות טיפולי הפוריות שהתחילה בעבר והמשיכה אותם עם גבר אחר.

בן הזוג לשעבר טען, באמצעות עו"ד רועי סידי, כי השניים לא נישאו במכוון, וכי מערכת היחסים ביניהם הייתה טעונה ורוויית חיכוכים לאורך כל התקופה. לדבריו, הוא כלל לא רצה ילד נוסף והסכים לממן לאישה את טיפולי פוריות, רק כי היא רצתה בכך.

לדבריו, היא המשיכה לעבוד ולהשתכר, ובתקופה שלא עבדה, הוריה תמכו בה כספית, ולא הוא. כמו כן, טען, גם לאחר הפרידה היא ממשיכה לעבוד ולהשתכר כמו קודם, לגור בדירת החבר החדש במרכז תל-אביב, ללא תשלום דמי שכירות, כך שלא נגרם לה כל נזק כספי בפרידתם. 

בפסק הדין קיבל השופט את טענות הגבר, דחה את התביעה וחייב האישה בהוצאות משפט בסך 45 אלף שקל. לדברי השופט, בני הזוג לא היו "ידועים בציבור", ולא היה כל שיתוף כלכלי או נכסים ביניהם. אומנם הגבר שילם חלק מהוצאות האישה, אבל זה לא מחייב אותו להמשיך לשלם אחרי הפירוד. ההחלטה להיפרד כשלעצמה היא זכות של כל אדם ואינה מזכה את אחד מבני הזוג ב"פיצוי", כתב השופט.

לגבי טיפולי הפוריות קבע השופט כי הם בוצעו לבקשת האישה, ולא מתוך רצון לחיות יחד בעתיד. בית המשפט קבע כי האישה התנהלה בחוסר תום-לב קיצוני, ומסכום התביעה שלה עולה כי כל שביקשה היה לקבל כמה שיותר כסף, ללא כל צורך או נזקקות וללא שנדרשה בפועל ל"דמי שיקום".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בית המשפט לענייני משפחהטיפולי פוריותמזונותפיצוייםידועים בציבור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.