ניגוד עניינים? פלמור המליצה למנות את עיני לשמאי הממשלתי

מנכ"לית משרד המשפטים המליצה למנות את אוהד עיני לשמאי הממשלתי הראשי - למרות קרבת משפחה ביניהם ■ עיני נשוי לאחות של אשת בן-דודה של המנכ"לית אמי פלמור ■ משרד המשפטים: היה גילוי, ואין קרבת משפחה עפ"י ההגדרות

אמי פלמור / צילום:  תמר מצפי אמי פלמור / צילום: תמר מצפי
משה ליכטמן 19.06.2017

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, שעמדה בראש ועדת האיתור לבחירת השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, המליצה בסוף חודש מאי לשרת המשפטים איילת שקד על בחירת השמאי אוהד עיני לתפקיד, למרות שעיני נשוי לאחות של אשת בן-דודה של פלמור - כך נודע ל"גלובס".

על-פי מידע שהגיע לידי "גלובס" מגורמים הקשורים לוועדת האיתור, פלמור תמכה במינויו של עיני והשתתפה גם בשלב הראיונות האישיים עם המועמדים. פלמור השתתפה בהמלצה של ועדת האיתור, שהועברה לשרת המשפטים איילת שקד, לבחור בין שני מועמדים - אוהד עיני, שהיה בעבר השמאי הראשי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י); וגילי בלולו, מנהל מחוז ירושלים באגף השמאי הממשלתי הראשי.

לתמיכתה של פלמור בעיני היה משקל משמעותי בהצבעתם של חברים אחרים בוועדת האיתור להמליץ על עיני לתפקיד. גורם נוסף שהיה פעיל בתמיכה למען עיני היה בנצי ליברמן, מנכ"ל רמ"י בעבר (העומד כיום לדין משמעתי על פעולות בניגוד עניינים).

בפני חברי ועדת האיתור לא הוצג דוח של המבקר הפנימי של רמ"י, לפיו במסגרת תפקידו כשמאי ראשי ברמ"י, חרג עיני מהנהלים במכרז קרקע גדול ביו"ש ב-2014, בין השאר על-ידי הפחתה במחצית של השומה ומחיר המינימום, בניגוד לכללי המכרז, באופן שהמבקר הפנימי תיאר כ"פעולות שיש בהן טעם לפגם". אתמול (א') נחשף ב"גלובס" כי עיני פעל כך לאור פנייתו של מנכ"ל רמ"י באותו זמן, בנצי ליברמן.

גורמים בשירות הציבורי אומרים כי בנסיבות אלה ראוי היה להצהיר על הקרבה בנציבות שירות המדינה או בפני היועץ המשפטי של משרד המשפטים ולקבל חוות-דעת פורמלית. משרד המשפטים נשאל: האם לאור הנסיבות פלמור ביקשה וקיבלה היתר לעסוק בעניין זה, ומי מסר חוות-דעת כזו, האם השרה איילת שקד הייתה מודעת לקרבה וממתי, מדוע לא הובא דוח הביקורת לידיעת חברי ועדת האיתור, והאם השרה קיבלה אותו לפני שבחרה בעיני.

תגובת משרד המשפטים: "השמאי הממשלתי הראשי הנבחר, מר אוהד עיני, איננו קרוב משפחה של מנכ"לית משרד המשפטים, וזאת בהתאם לכל ההגדרות והכללים הנהוגים בהקשר זה. למען הדיוק נציין כי מר עיני נשוי לאחות של אשת בן-דודה של מנכ"לית המשרד, ועניין זה צוין, למעלה מן הצורך ולשם הזהירות בלבד, בפני חברי ועדת האיתור, ואף מצא ביטוי בפרוטוקול הוועדה ובהמלצתה לשרת המשפטים.

"בין מנכ"לית המשרד למר עיני לא מתקיימים, וכמובן שלא התקיימו, כל יחסי קרבה או קשרי ידידות. עוד יצוין כי ועדת האיתור בראשות המנכ"לית המליצה לשרת המשפטים על מינוי אחד משני מועמדים שהופיעו בפניה - מר עיני ומר גיל בלולו.

"בהתייחס לשאלות בעניין דוח הביקורת הפנימית, הדוח הובא בפני שרת המשפטים טרם קבלת ההחלטה על המינוי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ועדת איתורמינוי בכיריםאגף שומת מקרקעין/השמאי הממשלתיאמי פלמוראוהד עיני
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.