מחירי הנפט משכו את אירופה לסגירה שלילית

מגמה שלילית חתמה אמש את המסחר בוול סטריט ■ MSCI הודיעה כי תכלול 222 מניות סיניות מסוג A במדד השווקים המתעוררים שלה החל מהשנה הבאה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 21.06.2017

בורסות אירופה סגרו היום (ד') בירידות שערים, על רקע ירידה במחירי הנפט, מגמה שלילית בפתיחה בוול סטריט וירידות בבורסות אסיה מוקדם יותר. אמש המסחר בוול סטריט ננעל בירידות.

 

מניות האנרגיה והפיננסים מובילות את הירידות בבורסות אירופה היום, וגם מניות הטכנולוגיה בולטות לשלילה. מחירי הנפט יורדים היום במסחר וחבית נפט מסוג WTI נסחרת בירידה של 0.9% סביב 43.1 דולר, וחבית נפט מסוג ברנט נסחרת בירידה של 0.9% ל-45.6 דולר. המחירי כבר מאתמול רשמית בשוק דובי. 

נגד בנק ברקליס הבריטי הוגש כתב אישום בבריטניה בחשד להונאה בכל הנוגע לגיוס כספים ממשקיעים מקטאר ב-2008, שהביא לבנק הון של 15 מיליארד דולר שאיפשר לו לצלוח את המשבר הפיננסי הגדול ללא חילוץ ממשלתי. האישום הוגש גם נגד המנכ"ל ו-4 בכירים נוספים.

באסיה מוקדם יותר המדדים נסחרו בירידות על רקע המגמה השלילית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. גם במסחר במזרח הנפט נותר במוקד לאחר שנפל אמש, ונראה כי המשקיעים ממשיכים להיזהר בהשקעות בזהב השחור.

MSCI הודיעה כי תכלול 222 מניות סיניות מסוג A במדד השווקים המתעוררים שלה החל מהשנה הבאה.

ב-Eurasia Group הגיבו לחדשות וציינו כי למרות הודעת MSCI, השוק הסיני סובל עדיין מבעיות מבניות רציניות ומהשפעה כבדה של הממשל המקומי.

פרוטוקול ישיבת הריבית לחודש יוני ביפן מגלה כי קברניטי הבנק מעריכים כי קצב רכישות האג"ח מטעמו עשוי לרדת, וכן כי הבנק נותר זהיר בנוגע ליעד של 2% אינפלציה שנתית. כך דווח ברויטרס.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.