בעל השליטה באייסקיור מלווה לה חצי מ' ד' ושוקל הצעת רכש

לי היקסנג (Li Haixiang), המחזיק ב-60% מאייסקיור דרך חברת Epoch שבבעלותו, החליט על מתן הלוואה לחברה, שתצטרף לקופתה, שבה כ-10.8 מיליון שקל נכון לסוף 2016

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
גלי וינרב 21.06.2017

חברת המכשור הרפואי אייסקיור הודיעה היום (ד') כי בעל השליטה בה, לי היקסנג (Li Haixiang), המחזיק ב-60% ממנה דרך חברת Epoch שבבעלותו, החליט על מתן הלוואה לחברה, אך עדיין בוחן גם הצעת רכש. ההודעה הראשונה על כוונתו לבצע הצעת רכש התפרסמה ב-7 ביוני, ובינתיים לא נמסרו תנאים אפשריים להצעה.

בינתיים ייתן היקסנג הלוואה של 500 אלף דולר לאייסקיור, וזו תצטרף לקופתה, שבה כ-10.8 מיליון שקל נכון לסוף 2016. החברה שרפה כ-5.6 מיליון שקל במהלך שנת 2016. ההלוואה היא למשך שנה, היא בריבית שנתית שווה לזו של אג"ח ממשלת ארה"ב. החברה ציינה כי ההלוואה נחוצה לה להמשך פעילותה. היקסנג, איש עסקים בעל קשרים בשוק הרפואי הסיני, השקיע באייסקיור 5 מיליון דולר לפני כשנתיים ומאז שמר על חלקו בחברה.

אייסקיור מפתחת מערכות לחיסול בהקפאה של גידולים שפירים וממאירים, ומתרכזת תחילה בגידולים בשד. הכנסותיה בשנים האחרונות במגמת ירידה - ב-2016 אלו הסתכמו ב-2.4 מיליון שקל לעומת 2.9 מיליון ב-2015 ו-4.2 מיליון דולר ב-2014, ומצבה התזרימי לרוב לחוץ. המנכ"ל שלה הוא אייל שמיר, והיו"רית - אלקה ניר.

אייסקיור , הנסחרת בשווי של 20 מיליון שקל, החלה את חדירתה לשוק מתחום הטיפול בגידולים שפירים, תוך התמקדות במספר אזורים בארה"ב. אולם הסרת גידולים שפירים אינה נחשבת בעיני הגופים המבטחים לצורך בוער, ולכן היה קשה לחברה להשיג החזר ביטוחי עבור המוצר. לחברה גם מוצר בתחום של הסרת גידולים ממאירים, אשר נמצא בתהליך של ניסויים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ביומדאייסקיור מדיקל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.