הטיפ היומי: השקעה שעשויה להיות צעד של בינה טבעית

עמית ביליה מבית ההשקעות יצירה ממליץ על מניית אנבידיה, ומציב לה מחיר יעד לטווח קצר של 170 דולר

Nvidia / צילום: בלומברג Nvidia / צילום: בלומברג
עמית ביליה 23.06.2017

יצרנית המעבדים הגרפיים אנבידיה  (846.71 ,‎+0.76%‏)  נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 90.2 מיליארד דולר. המניה ביצעה מהלך משמעותי של 48%, לאחר פרסום דוח מצוין לרבעון הראשון של 2017. החברה היכתה את התחזיות באופן משמעותי גם בשורת הרווח, עם רווח של 85 סנט למניה, וגם בשורת ההכנסות, שהסתכמו ב-1.94 מיליארד דולר.

אנבידיה ממוקמת בליבה של מהפכת הבינה המלאכותית שמכה שורשים - האינטרנט של הדברים (IOT), מחשוב ענן, Data centers, למידה עמוקה, רכב אוטונומי ותעשיית המשחקים. כל אלה גדלים בקצב מהיר, ומצריכים מעבדים גרפיים (GPU's) המסוגלים לעבד מידע במספר ערוצים במקביל.

בשנים האחרונות הפכה אנבידיה מיצרנית מעבדים גרפים למפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה, המאפשרות התאמתם של יחידות המעבדים הגרפיים שלה לשימושים בתעשיות השונות, מה שבא לידי ביטוי בשורת ההכנסות. כל זאת כאשר היקף שוק היעד של כלל מוצרי החברה צפוי להגיע בשנים הקרובות ל-70 מיליארד דולר, מול הכנסות החברה שעומדות על 7.54 מיליארד דולר ל-12 חודשים.

בתחום Data center, החברה שילשה את ההכנסות ברבעון הראשון של השנה מול הרבעון המקביל אשתקד, והיקף שוק ה-Data center צפוי להגיע בשנים הקרובות ל-30 מיליארד דולר, למול 5 מיליארד דולר היום. השנה צפויה החברה להכשיר 100 אלף מפתחים ל-Deep Learning בחברות השונות, פי עשרה מהשנה שעברה.

בתחום המכוניות האוטונומיות, הודיעה לאחרונה החברה על שיתוף פעולה עם טויוטה להשקת רכב אוטונומי עד 2021. זאת, נוסף על טסלה, פולקסוואגן, אאודי, הונדה, מרצדס ו-BMW.

בתחום הגיימינג, שעדיין מהווה את מקור ההכנסה העיקרי של החברה, הציגה אנבידיה גידול ממוצע של 40% בשלוש השנים האחרונות. על פניו המניה נראית יקרה, היא נסחרת במכפיל רווח של 51, מול רמת מכפילים ממוצעת של 25 במדד נאסד"ק, ומכפיל המכירות (P/S) עומד על 11.9. לדעתנו, מדובר בעניין של זמן עד שהבינה המלאכותית תהפוך חלק בלתי נפרד מחיינו.

ברמת הצמיחה בשנה האחרונה (עלייה של 48% בהכנסות ו-85% ברווח למניה מול רבעון מקביל אשתקד), לאור התפקיד החשוב של החברה במהפכת הבינה המלאכותית, ולאור קצב האירועים החיוביים בחברה, התמחור הנוכחי מהווה הזדמנות למשקיעים לטווח הארוך. מחיר היעד לטווח הקצר עומד על 170 דולר, אפסייד של 8.5%.

*** ביליה הוא אנליסט ומנהל השקעות בבית ההשקעות יצירה. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אנבידיההמלצות אנליסטים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.