ישראל במסר לאיראן: "לא נסבול מפעלי נשק לחיזבאללה"

לדברי דיפלומט אירופי, ישראל פנתה למדינות שנמצאות בקשרים עם טהראן, וביקשה להבהיר כי לא תתיר את הקמת המפעלים עבור הארגון בלבנון ■ "המסר הוא שהקמת מפעלים איראניים לייצור נשק תהיה בלתי נסבלת מבחינת ישראל", אמר

חיזבאללה / צילום: רויטרס חיזבאללה / צילום: רויטרס
וואלה! NEWS 25.06.2017

על רקע דאגה הולכת וגוברת מהתבססות איראן בסוריה ולבנון, ישראל פונה למדינות שנמצאות בקשרים עם איראן בבקשה להעביר מסר שהיא לא תתיר הקמת מפעלים לייצור נשק עבור חיזבאללה בלבנון - כך אמר דיפלומט אירופי בסוף השבוע. לדבריו, "המסר הוא שהקמת מפעלים איראנים לייצור נשק עבור חיזבאללה תהיה בלתי נסבלת מבחינת ישראל".

בחודש מרץ האחרון דווח בעיתון אל-ג'רידה הכוויתי כי משמרות המהפכה הקימו מפעלים לייצור רקטות ארוכות טווח וכלי נשק נוספים עבור חיזבאללה בלבנון. לפי הדיווח, המפעלים, הבנויים כ-50 מטרים מתחת לפני האדמה, נמצאים בפיקוחם המלא של אנשי חיזבאללה.

בשבוע שעבר, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי אישר כי בשנה האחרונה איראן פועלת להקים תשתיות ייצור עצמי של נשק בלבנון ובתימן. "חיזבאללה מקים תעשייה צבאית על אדמת לבנון עם ידע איראני. הוא מייצר אמל"ח ומעביר אותו לדרום לבנון", אמר הלוי בנאום בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי. "אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה, ואנחנו לא", הוסיף.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר באותו כנס כי חיזבאללה הוא "האיום המרכזי במעגל הראשון על מדינת ישראל" והאשים כי הארגון "מפר ברגל גסה" את החלטה 1701 שקבעה את תנאי הפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה.

"אם מסתכלים על דרום לבנון אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב־200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות", אמר איזנקוט, והוסיף כי חיזבאללה מקבל מאיראן יותר מ־800 מיליון דולר בשנה וכי ישראל מזהה מאמץ איראני "מתמשך" באזור. "עצירת התפתחות התעשייה הצבאית האיראנית היא יעד ביטחוני של כל האזור. צריך מאמץ עולמי שאיראן לא תהיה צפון־קוריאה הבאה", הוסיף הרמטכ"ל.

במקביל, בימים האחרונים פרץ עימות בין ישראל והאו"ם סביב טענות של ישראל על הפרות של החלטה 1701 ומתיחות בין צה"ל ובין יוניפי"ל, כוח השלום של האו"ם שמוצב בגבול ישראל-לבנון. בשבוע שעבר, ישראל פנתה למועצת הביטחון של האו"ם והציגה תיעוד מודיעיני של רשת עמדות תצפיות של חיזבאללה הפועלות בכסות של ארגון אקולוגי בשם "ירוק ללא גבולות".

עם זאת, באו"ם דחו את הטענות ואמרו כי כוח יוניפי"ל לא ראה כל הפרה של הפסקת האש. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את התגובה ואמר כי "מצער שיוניפי"ל בוחר שוב לעצום עין נוכח הפעילות של חיזבאללה באזור, אנשי הארגון לא עוסקים בהגנת הסביבה אלא באיסוף מידע לטובת פעילות טרור. הגיע הזמן שיוניפי"ל יבצע את תפקידו ויאכוף את החלטות מועצת הביטחון".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איראןחיזבאללהטרור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.