חופשות בזיל הזול: הישראלים ושיטת החופשה הספונטנית

כמה מהישראלים ספונטניים ומוכנים לצאת לחופשה בהתראה של יומיים-שלושה? סקר חדש בוחן את היקף התופעה בישראל ואת היתרונות שיש שבהזמנת חופשה ספונטנית ■ כל הפרטים בווידאו

80% מהישראלים יוצאים לחופשה בחו"ל לפחות פעם בשנה, 30% מתוכם יוצאים לחופשה בתדירות של פעמיים עד 3 פעמים בשנה - כך עולה מסקר שביצע מכון המחקר סי איי מידע שיווקי עבור חוליו, האפליקציה להזמנת טיסות ברגע האחרון.

את "פרס" הנוסע המתמיד קוטפים תושבי אזור השרון, שלפי הסקר 40% מהם יטוסו לפחות פעמיים בשנה לחו"ל. לעומתם תושבי ירושלים והסביבה טסים פחות, כש-40% מהם לא טסים לחופשה בחו"ל כלל.

אמנם באופן טבעי כמות הנסיעות לחו"ל עולה עם רמת ההכנסה, אך גם בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע לא מוותרים על חופשה בחו"ל, כש-53% מהם יטוסו פעם בשנה.

עם מהפכת השמיים הפתוחים והגידול בפעילות של חברות הלואו קוסט, הנוסע הישראלי למד לשריין לעצמו חופשה מוקדם ככל האפשר במטרה ליהנות מתעריפים נמוכים. אל מול אלה ניצב הקהל הספונטני, זה שמוכן לארוז מזוודה בצ'יק ולצאת לחופשה לא מתוכננת.

לשאלה האם אתם יוצאים מדי פעם לחופשה ספונטנית, כלומר כזו שנקבעת יומיים עד שלושה לפני הטיסה - השיבו 70% מהנשאלים בחיוב, 40% מתוכם יעשו זאת לעתים רחוקות, ו-26% יממשו את היצר הספונטני שלהם מדי פעם.

לפי הסקר, ככל שיורד הגיל עולה רמת הספונטניות - גם תל-אביבים מתבררים כספונטניים יותר בכל הנוגע לחופשתם לעומת תושבי הצפון והדרום.

50% מהנשאלים בסקר סבורים כי היתרון הגדול בחופשה ספונטנית הוא המחיר, 18% סבורים כי זו דרך טובה לנקות את הראש מלחצי היומיום. בהתאם לנתון הזה השיבו 60% מהנשאלים כי הדגש העיקרי בהזמנת חופשה ספונטנית הוא למצוא את הדיל המשתלם ביותר, 21% חושבים שהיעד האטרקטיבי הוא הדגש החשוב בהזמנת חופשה ספונטני, ל-11% חשוב שהטיסות תהיינה בשעות נוחות, ול-9% בלבד חשוב שהחופשה תהיה במהלך סוף השבוע.

ספונטני או לא - מה שנמשיך להמליץ הוא להמשיך להשוות מחירים בין ההצעות השונות, גם אם החופשה מתוכננת וגם אם לא.

לדברי כרמית דותן, מנכ"לית חוליו: "אופי החיים השתנה, ואיתו הרגלי הצריכה בנסיעות לחו"ל. הצרכן הישראלי הוא צרכן חכם שנמצא באינטרנט ובסלולר ומשווה מחירים".

לדבריה, "רוב הנופשים הספונטניים מעדיפים חופשה קצרה, כשנתח הגילאים הצומח ביותר של חוליו הוא בין הגילאים 30-46".

עוד היא מציינת כי "יותר ממחצית מהלקוחות שלנו משלמים פחות מ-200 דולר עבור כרטיס הטיסה שלהם. הם רואים בחופשה ספונטנית קנייה אימפולסיבית, כמו יציאה לבילוי, רכישת בגדים, נעלים או גאדג'טים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חופשהטיסותסקרתיירותצ'ק אין תוכנית תיירות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.