פשרה בפרשת מידע הפנים בעסקת אינטל-מובילאיי

הישראלי אריאל דרבסי הישראלי הסכים לפשרה עם רשות ני"ע בארה"ב - וישלם 854 אלף דולר, למרות שכפר באישומים ■ דרבסי ואמיר וולדמן גרפו כ-5 מיליון ד' ביחד מרכישת מניות מובילאיי לפני הודעת האקזיט

הנפקת מובילאיי / צילום: באדיבות מובילאיי הנפקת מובילאיי / צילום: באדיבות מובילאיי
יוסי ניסן 26.07.2017

פשרה בחשדות לשימוש במידע פנים על-ידי שני ישראלים בעסקת הענק שבה נרכשה מובילאיי על-ידי אינטל תמורת 15 מיליארד דולר: אריאל דרבסי, תושב מבשרת-ציון, פרופסור לגנטיקה באוניברסיטה העברית, הסכים לשלם 854 אלף דולר כדי ליישב את הטענות של רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) על שימוש במידע פנים לפני הודעת הרכישה. ההסכם כפוף לאישור שופט בית המשפט המחוזי במנהטן, ריצ'רד ברמן.

דרבסי לא הודה במעשים אבל כן הסכים לפשרה. "אני מכחיש את כל הטענות - לא הורשעתי בשום מעשה פסול", אמר בהצהרה אתמול. "אני נאבק כיום בסרטן הלבלב, ומאבק משפטי הוא הרבה מעבר ליכולותי".

נזכיר כי נגד דרבסי ונגד ישראלי נוסף - אמיר ולדמן - הוגש כתב אישום על-ידי ה-SEC. לפי החשד הם היו בקשרים עם גורמים בחברת מובילאיי, רכשו מניות לפני ההודעה על המכירה וגרפו לכיסם הון שלא כדין. 

לפי כתב האישום שהוגש נגדם, השניים ניצלו קשרים שהיו להם עם גורמים פנימיים במובילאיי בשל קרבתם לאוניברסיטה העברית שבירושלים, שבה פותחה הטכנולוגיה שבה משתמשת מובילאיי, ורכשו מניות מעט לפני הזינוק של 28% במניה ביום ההודעה. דרבסי הרוויח 427 אלף דולר, וולדמן הרוויח 4.5 מיליון דולר. ולדמן, שמתגורר במושב ירקונה שבשרון, הוא טכנאי עצמאי.

השופט ברמן הורה על הקפאת נכסי הנאשמים בשל בסיס סביר להפרת חוקי הסחר בארצות-הברית על-פי מידע פנים. חרף העובדה שבכתב האישום אין טענות נגד החברות אינטל ומובילאיי, החברות סירבו להתייחס לאישומים שהוגשו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אינטלהאוניברסיטה העבריתמידע פניםהרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC)מובילאיי (Mobileye)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.