מועצת העיתונות: להגן על זכות התקשורת להגיע לאזורי מתיחות

נשיאת המועצה דליה דורנר: "יש להגן על זכות התקשורת להגיע לאזורי מתיחות בירושלים ובכל מקום בארץ ולסקר מקרוב את הנעשה - ועל המשטרה לגלות לכך הבנה"

דליה דורנר / צילום: איל יצהר דליה דורנר / צילום: איל יצהר
יפעת פרייז 26.07.2017

נשיאת מועצת העיתונות בישראל, שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, וצוות התגובות של המועצה הביעו מחאה חריפה על הצרת צעדים של עיתונאים בשטחי סיקור בירושלים. המועצה מדגישה כי גם באזורי מתיחות גוברת שמורה לתקשורת זכות לנגישות, ומוטלת עליה חובה להגיע אל זירת ההתרחשות כדי לדווח נאמנה ומקרוב.

לפי הודעת מועצת העיתונות, בבוקר יום ראשון השבוע הגיעו צלם "הארץ" אמיל סלמן וכתב "הארץ" יותם ברגר לאזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים. בכניסה לרחוב מעלה שער האריות - מרחק כמה מאות מטרים מהשער עצמו - התגבשה עמדת עיתונאים.

השוטרים שהוצבו בסמוך להם הודיעו כי אסורה כניסת עיתונאים דרך שער האריות לעיר העתיקה, וכי עיתונאים מורשים לעבוד אך ורק מהעמדה המדוברת. העמדה הייתה למעשה מדרכה, שבינה ובין מוקד ההתרחשות בשער האריות מפריד למעלה מחצי קילומטר. לאזרחים שאינם עיתונאים הייתה גישה חופשית לאזור.

לאחר דין ודברים התאפשר לצוות לעלות לשער, אולם לאחר כחצי שעה נדרש הצוות לעזוב את המקום. כשכתב "הארץ" יותם ברגר טען בפני השוטרים כי אין בסמכותם לגרש מהמקום עיתונאי שממלא את תפקידו, הם גררו אותו החוצה באלימות, תוך שהם מעקמים את ידו.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה ש"הארץ" נתקל בפרקטיקה של הרחקת עיתונאים מהאזור, בעוד הוא פתוח לאזרחים שאינם עיתונאים. כך, בשבוע שעבר נמנעה מצלם "הארץ" אוליבייה פיטוסי גישה לאזור הבידוק בשער האריות.

ממועצת העיתונות נמסר כי היאנ מתייצבת מאחורי בקשת עורך "הארץ" וכלי תקשורת בישראל שלא להצר את צעדיהם של עיתונאים, על אחת כמה וכמה כשהדבר נעשה באופן אלים, ובמיוחד כשהמתחם שנסגר לסיקור פתוח לכלל הציבור.

"מן הראוי להבהיר למשטרת מחוז ירושלים כי תפקידו של העיתונאי מחייב חופש תנועה ונוכחות במוקדי האירועים. משטרה במדינה דמוקרטית מחויבת לשמור ככל הניתן על חופש זה", נמסר מהמועצה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
עיתון "הארץ"דליה דורנרמועצת העיתונותמשטרת ישראלעיתונאים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.