ועדת הכספים תדון בסכסוך העבודה בבנק מזרחי טפחות

ועד העובדים של הבנק מתכוון להמשיך ולשבות גם מחר, זה היום השישי ברציפות ■ הנהלת הבנק: הרוב הגדול של הסניפים פתוחים ומספר העובדים ששב לעבודה גדל

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
עירית אבישר 07.08.2017

ועד העובדים בבנק מזרחי טפחות מתכוון להמשיך ולשבות גם מחר (ג'), כך שהשביתה תיכנס ליומה השישי. בבנק שבו והדגישו אתמול שלמרות העיצומים, הרוב הגדול של הסניפים פתוחים ושמספר העובדים ששב לעבודה גדל.

היום הודיע הוועד בראשות היו"ר דניאל דהן כי ועדת הכספים צפויה לדון בסכסוך העבודה בבנק בזמן הקרוב. "יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קיבל את פנייתו של ח"כ מיקי מכלוף זהר, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ויקיים בימים הקרובים דיון חירום בוועדה בנושא השביתה במזרחי טפחות", נמסר מהוועד.

ח"כ זוהר מסר: "לא ייתכן שהבנק שנחשב להכי יעיל בישראל משלם את השכר הכי נמוך במערכת הבנקאית". דהן מסר: "לדיון בוועדת הכספים חשיבות רבה, ואני מקווה שהוא יבהיר להנהלה היהירה של הבנק שהיא לא יכולה להתעלם מהעובדים".

סכסוך העבודה במזרחי טפחות פרץ מכיוון שהמגעים בין הצדדים להגעה להסכם שכר עלו על שרטון. במרבית הנושאים בתחום השכר דווקא הושגו הסכמות בין הצדדים, הכוללים תוספות שכר לשנים 2016-2020. עיקר חילוקי הדעות קשורים לנושאים בתחום הגמישות הניהולית. בין היתר ההנהלה דורשת מהוועד להתחייב לשקט תעשייתי מלא, והוועד מסרב, ומתבצר בעמדתו במיוחד לאחר שהסתבר בשבוע שעבר שהבנק נמצא במגעים למיזוג בנק אגוד לתוכו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנק אגודועדת הכספיםמזרחי טפחותשביתה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.