את המוצר החדש הזה ראיתם עד כה רק בסרטי מדע בדיוני

הרעיון של שולחן הולוגרפי היה במשך שנים רבות מנת חלקם של סרטי מדע בדיוני בלבד. כעת חשפה חברת אוקלידיון האוסטרלית פיתוח חדש שמאפשר לכמה אנשים העומדים סביב השולחן להביט באותה הדמיה תלת-ממדית מזוויות שונות

איתן בייגל 17.08.2017

חברת אוקלידיון Euclideon האוסטרלית פיתחה את דגם האבטיפוס הראשון של שולחן הולוגרפי רב-משתתפים. הרעיון של שולחן הולוגרפי היה מנת חלקם של סרטי מדע בדיוני בלבד במשך שנים רבות. למרות שפה ושם צצו דגמים של שולחן שכזה, הם נזנחו במהרה כאשר לא עמדו בציפיות.

הבעיה עד כה הייתה נעוצה בעצם כך שההולוגרמה היא הדמיית סטריאו ממוחשבת, בדומה לסרטי התלת-ממד המוכרים. כאשר כמה אנשים עומדים סביב השולחן ומביטים באותה ההדמיה, כולם מקבלים את אותה הפרספקטיבה של ההדמיה, התמונה אינה משתנה בזמן תנועה סביב השולחן, והאשליה כמובן נשברת.

השולחן שחברת אוקלידיון פיתחה מסוגל לתמוך ב-4 משתמשים בו-זמנית אשר מרכיבים משקפי מציאות מדומה ומסוגלים לקבל זוויות מבט משתנות בזכות הטכנולוגיה שמוטמעת בשולחן עצמו.

מדובר בהישג משמעותי ביחס לציוד המסורבל של טכנולוגיית המציאות הרבודה שהכרנו עד היום. השולחן מתוכנן להיות משווק ללקוחות במהלך 2018 ומתקבל בתעשייה כפריצת דרך משמעותית.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הדמיהמציאות רבודההולוגרמהמציאות מדומהמשקפי מציאות מדומה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.