ארקו בוחנת רכישת 7% ממניות דלק US תמורת 125 מיליון דולר

המימוש הפוטנציאלי בחברת האנרגיה הוא הראשון שמקדמת קבוצת אלון מאז שהשלימה לפני כחודשיים הסדר חוב בהיקף של 1.6 מיליארד שקל

אריק קוטלר / צילום: כפיר זיו אריק קוטלר / צילום: כפיר זיו
אביב לוי 21.08.2017

חברת ארקו, המתרכזת בפעילות תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, ונמצאת בשליטתם של היו"ר והמנכ"ל אריק קוטלר ומוריס וילנר, עדכנה היום על עסקה אפשרית בהיקף של כ-125 מיליון דולר (כ-440 מיליון שקל) לרכישת נתח של 7% ממניות חברת האנרגיה האמריקאית דלק US, הנסחרת בארה"ב, מידיה של קבוצת אלון.

בארקו ציינו כי היא בוחנת, יחד עם שותפיה להחזקה בחברה הבת GPM, את הרכישה "בהתאם לשווי השוק של מניות דלק US, כנגד המחאת חוב של אלון ומרכיב מזומן, תוך שילוב מנגנוני אפסייד".

עוד ציינו שם, כי "כל התקדמות בבחינת המתווה והעסקה כפופים לאישור מחזיקי איגרות החוב של אלון", וכן כי העסקה - אם תצא לפועל, "כפופה לבדיקות נאותות לשביעות רצונה המלאה של החברה, גיבוש מסמכים משפטיים מחייבים ואישור האורגנים המוסמכים". העדכון בנושא ניתן על רקע כינוס אסיפת בעלי אג"ח של אלון היום, והיקף העסקה מבוסס על שווי השוק הנוכחי של דלק US, שעמד היום על כ-1.73 מיליארד דולר.

העסקה - כחודשיים לאחר המיזוג

מניית דלק US איבדה בחמשת ימי המסחר האחרונים כ-7% מערכה, וזאת כחלק מחולשת מניות ענף האנרגיה האמריקאיות. היום, לקראת פתיחת המסחר, שיקפו החוזים העתידיים שינוי מגמה. הרכישה, אם תצא לפועל, תרחיב בצורה ניכרת את פעילותה של ארקו, המחזיקה כיום באמצעות GPM כ-1,100 אתרים של תחנות דלק וחנויות נוחות, הפרוסים על פני 18 מדינות ברחבי ארה"ב. מניית החברה טיפסה ב-155% בשלוש השנים האחרונות, לשווי שוק של 1.16 מיליארד שקל.

המכירה האפשרית של מניות דלק US על-ידי קבוצת אלון של שרגא בירן והקיבוצים נעשית כחודשיים לאחר שהושלם המיזוג בין אלון USA ודלק US - שתי חברות אנרגיה אמריקאיות שהוקמו בידי יזמים ישראלים - קבוצת אלון וקבוצת דלק, בהתאמה.

עסקת מיזוג זה יצרה חברה אחת (דלק US שמוביל עוזי ימין), בעלת פעילויות בתחומי הזיקוק, ההולכה, התדלוק וייצור האספלט, והיא מפעילה כיום בתי זיקוק בעלי כושר זיקוק מצרפי של יותר מ-300 אלף חביות ביום, נוסף על רשת של כ-300 תחנות דלק וחנויות נוחות, פעילות לוגיסטית של צינורות הולכה של נפט ודלקים ומכלי אחסון, וכן מפעלי אספלט.

קבוצת אלון השלימה לפני כחודשיים הסדר חוב בהיקף של 1.6 מיליארד שקל - עיקרו (1.4 מיליארד שקל) למחזיקי האג"ח. ההסדר, שלא כלל תספורת, פרס את חוב החברה מחדש, כדי לאפשר לה לעמוד בו, והמכירה האפשרית הנוכחית היא הצעד הראשון שמבצעת הקבוצה למימוש נכסים, כדי לעמוד במטרה זו.

נוסף על מניות דלק US, מחזיקה אלון בכ-80% מחברת אלון גז, בעלת 4% מהזכויות על מאגר הגז "תמר", ומחזיקה ב-8% מחברת תחנות הדלק דור אלון וב-29% במפעיל כביש 6.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דלק USקבוצת אלוןארקו החזקות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.