משרד האוצר האמריקאי הכריז על סנקציות נגד משמרות המהפכה

הודעת משרד האוצר, בשלב הזה מוגבלת ולא נמסרו פרטים מלאים בנוגע למשמעות הכללת משמרות המהפכה תחת צו הטרור

דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס דונאלד טראמפ בנאום במוזיאון ישראל / צילום:רויטרס
טל שניידר 13.10.2017

מיד בתום נאום הנשיא טראמפ, העלה משרד האוצר האמריקאי הודעת סיווג משמרות המהפכה של איראן (ה IRGC ) כארגון הכפוף ל״צו הטרור הגלובלי״ (שהועבר בשנת 2007 בתקופת ממשל בוש) בשל כך שמשמרות המהפכה מעבירות תמיכה משמעותית, אימונים, כח אדם וציוד צבאי לכוחות אל-קודס.

בנוסף, הכריז משרד האוצר האמריקאי על ארבעה גופים נוספים - שלושה נמצאים באיראן ואחד מהם ממוקם בסין - ככפופים לסנקציות, בשל מעורבותם בהפצת נשק גרעיני ותמיכתם בטרור: תעשיות שאהיד אלמולהודה, ראסטאפן ופאנאמוז, הנמצאים בשליטת זרוע הצי של משמרות המהפכה של איראן (ארגון הגג של תעשיות אלה כבר הוכרז ככפוף לסנקציות בשנת 2010 ) והגוף הרביעי, הפועל מסין ווהאן סאנג׳יאנג יבוא-יצוא בע״מ המספק תמיכת מימון, הון וטכנולוגיה לגופים איראניים.

"אנו קוראים לסקטור הפרטי להכיר בכך שמשמרות המהפכה חדרו לחלק גדול מהכלכלה האיראנית, וכל מי שבאים במגע עמם או בחברות הנשלטות על ידם, מסתכנים״, אמר שר האוצר סטיב מנוצ'ין בהצהרה.

לקריאת הודעת משרד האוצר האמריקאי.

הודעת משרד האוצר, בשלב הזה מוגבלת ולא נמסרו פרטים מלאים בנוגע למשמעות הכללת משמרות המהפכה תחת צו הטרור. כוחות קודס, היחידות המיוחדות של משמרות המהפכה הוכרזו כארגון התומך בטרור, על פי החוק האמריקאי בשנת 2007 . הודעת משרד האוצר הערב, מתייגת את משמרות המהפכה כמי שמחזיקים ותומכים בכוחות קודס, אך לא כ״ארגון טרור זר״ על פי החוק האמריקאי.

ההבדלים נראים כטכניים, אך הנם משמעותיים כיוון שמהלך לסווג את כל משמרות המהפכה כארגון טרור זר עשוי להיות בעל השלכות מרחיקות לכת על סחר של מדינות אירופה עם משמרות המהפכה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איראןארה"ב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.