הרמקול החכם של גוגל עוד לא הושק, וכבר יש דרישה לבצע ריקול

ארגונים להכנת הצרכן והפרטיות דורשים לבצע את איסוף המוצרים, לאחר שאחד מבוחני רמקול גוגל "הום מיני" טען כי המכשיר הקליט את כל מה שהוא אמר, מבלי שניתנה לו הוראה לכך

משרדי גוגל בסין שנסגרו ב-2010 / צילום: רויטרס משרדי גוגל בסין שנסגרו ב-2010 / צילום: רויטרס
שירות גלובס 14.10.2017

 

קואליציה של קבוצות להגנת הפרטיות בארה"ב דוחקות ברגולטורים הפדרליים לבצע ריקול (איסוף מוצרים) לרמקול החכם החדש ב-50 דולר של גוגל, לאחר שליקוי בתפקוד של כמה מהיחידות הראשונות שיוצרו גרמו למכשיר להקליט בחשאי שיחות. 

המכשיר - גוגל הום מיני - טרם הושק בפועל, אולם בוחני מכשירים בארגוני מדיה שונים קיבלו גישה מוקדמת כבר לפני כמה שבועות, כדי לבצע הערכה. אחד המבקרים מ"אנדרואיד פוליס" דיווח כי שיבוש בלוח המגע גרם למכשיר דמוי הדיסקוס להקליט את כל מה שהוא אמר, במקום שיעשה זאת רק כשהוא מופעל.

השיבוש "אפשר לגוגל ליירט ולהקליט שיחות פרטיות בבתים ללא ידיעה או הסכמה של הצרכן",כך נכתב  אתמול (ו') לראש הוועדה לבטיחות מוצרי צריכה בארה"ב, במכתב שעליו היו חתומים 10 גופים להגנת הצרכן והפרטיות. 

"חשוב להדגיש כי התקלה במכשיר של גוגל נובעת מהעיצוב של לוח המגע. אין פתרון פשוט שישקם את התפקוד הנכון של המכשיר", ממשיך המכתב.

מכשיר "הום מיני" תוכנן להיות מופעל על-ידי אמירת "אוקיי גוגל" מצד המשתמש, או על-ידי נגיעה בכפתור קטן בחלק העליון. ברגע שהוא מופעל, מאזין המכשיר לקולו של המפעיל ומגיב לבקשות כגון בדיקת מזג האוויר, בחירות מוזיקליות ומידע נוסף.  

לגברי גוגל היא קיבלה רק "דיווחים מעטים" על השיבוש. אולם חברת האינטרנט הוציאה מוקדם יותר השבוע עדכון תוכנה, שנטרל לחלוטין את הכפתור בכל מכשירי ה"הום מיני" שלה.

התקרית היא נסיגה מביכה עבור גוגל היות שהיא מנסה לבסס עצמה כמובילה בשוק הצומח והתחרותי של רמקולים חכמים, שם היא מתחרה באמזון, באפל ובפייסבוק. פירוש הדבר שגוגל תגיע מראש לשוק עם מוצר שנוטרל באופן חלקי. 

השיבוש עלול גם להגביר את האי-אמון בגוגל, בעלת ההיסטוריה של מהלכים שגויים בתחום הפרטיות. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גוגלרמקוליםאיסוף מוצרים (ריקול)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.