הממשלה: ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ארגוני השמאל

הוועדה תבחן את המעורבות של ממשלות זרות ב"מימון התארגנויות פוליטיות הפועלות לפגיעה בחיילי צה"ל" ■ על הכוונת ככל הנראה: גופים כמו "בצלם", "שלום עכשיו", "שוברים שתיקה" וארגוני שמאל נוספים

בנימין נתניהו / צילום:אבישג שאר יישוב בנימין נתניהו / צילום:אבישג שאר יישוב
טל שניידר 15.10.2017

הממשלה החליטה היום (א') להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחון את המעורבות של ממשלות זרות ב"מימון התארגנויות פוליטיות הפועלות לפגיעה בחיילי צה"ל".

ההגדרה, כפי שנשלחה מדוברות לשכת ראש הממשלה, מיועדת בפועל לבחינת פעילות של גופים כמו "בצלם", "שלום עכשיו", "שוברים שתיקה" וארגוני שמאל נוספים הפועלים בשטחים ומתעדים בניית התנחלויות, פעילות אל מול האוכלוסיה הערבית ועוד.

הממשלה טרם הודיעה על הרכב ועדת החקירה, מי ישב בה ומי יעמוד בראשה. 

בנוסף החליטו היום ראשי הקואליציה לקדם חוק שיחייב את ארגון קק"ל להעביר את התקציב הנצבר בקופתה, מעבר לצורכי התקציב של הארגון, שנאמד בסדר גודל של מיליארדים - לצרכים לאומיים. החוק יועבר לטיפול משרד המשפטים, ותונח הצעת חוק ממשלתית במהלך כנס החורף שיפתח בשבוע הבא.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ועדת חקירהשלום עכשיובצלםשוברים שתיקהשמאל פוליטי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.