קרן מהונג-קונג מחזיקה ב-14% ממניות טליט שפרסמה אזהרת רווח

Run Liang Tai, שנכנסה להשקעה בחברה בחודש שעבר, ניצלה את הירידות במניה כדי להגדיל את החזקתה

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
שירי חביב ולדהורן 16.10.2017

בחודשיים האחרונים עברה חברת הטכנולוגיה טליט תהפוכות רבות, שהתחילו עם דוחות רבעוניים חלשים וקריסת המניה, והמשיכו עם גילויו המדהים של כתב אישום שהוגש בעבר נגד מנכ"ל החברה ובעל המניות המרכזי בה, עוזי כץ, בארה"ב. כץ הושעה מהתפקיד ולאחר מכן עזב רשמית את טליט ובמקומו מונה מנכ"ל מחליף מתוך החברה, יוסי פייט. אך אם היה נראה שבכך יסתיימו הטלטלות, זה לא קרה. המניה אמנם הראתה סימני התאוששות, אולם אזהרת רווח שפרסמה טליט לפני כשבועיים, גרמה לכך שמנייתה חזרה להיסחר במסלול של ירידות בבורסה של לונדון.

מי שניצל את הירידות, היא קרן השקעות מהונג-קונג, Run Liang Tai Management, שנכנסה להשקעה בטליט בספטמבר, כשרכשה כ-3.4% ממניותיה, ומאז הגדילה בהתמדה את החזקתה. לפי הדיווח האחרון, הקרן מחזיקה כבר ב-14% ממניות טליט. בכך הפכה הקרן לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה ועקפה את החזקתו של כץ, שנכון לאוגוסט החזיק ב-12.9% מהמניות. Run Liang Tai היא קרן פרטית שהוקמה ב-2016 ואחת מההחזקות שלה היא בחברה בת של ענקית האינטרנט הסינית באידו - iQiyi.

טליט פעילה בתחום ה-M2M ומספקת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים, כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה נסחרת בבורסה המשנית של לונדון (AIM) בשווי של כ-206 מיליון פאונד (274 מיליון דולר), אחרי ירידה של 41% במחיר המניה בשנה האחרונה.

לפני כשבועיים הפחיתה טליט את התחזיות השנתיות שלה והיא מצפה כעת לרשום הכנסות של 390-400 מיליון דולר ב-2017, עלייה של 5.3%-8% לעומת 2016 וירידה לעומת תחזית קודמת להכנסות של 400-430 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יסתכם ב-44-48 מיליון דולר, ירידה של 11.8%-19.1% מ-2016 ולעומת תחזית קודמת של 47-60 מיליון דולר.

באופנהיימר מחכים להתבהרות בטליט

באופנהיימר פרסמו לאחרונה רשמים ממפגש עם הנהלת טליט, וציינו שהסיבות לחולשה בפעילות העסקית כוללות עיכוב בקבלת אישורים מצד חברות תקשורת בארה"ב, דחייה בפרויקט גדול באסיה-פסיפיק והעובדה שתקציב החברה ל-2017 התבסס על צפי לצמיחה של למעלה מ-10% בהכנסות - וברגע שזה לא קרה, הזליגה לשורת הרווח הייתה חדה יחסית.

"במפגש עם ההנהלה צוין כי היעד הוא להורדה של 10% בהוצאות התפעוליות ב-2018, בין השאר דרך קיצוץ בכוח אדם, מיקוד תיק המוצרים וסגירת פרויקטי מחקר ופיתוח. מעבר לכך, החברה גם נמצאת בהליך שינוי אסטרטגי, בו יושם פחות דגש על צמיחת ההכנסות ויותר דגש על שיעורי הרווחיות", כתבו כלכלני אופנהיימר. "למרות הסערה סביב החברה, הנהלתה הנוכחית מנסה להתמקד בביצוע הצעדים הנחוצים על מנת להחזיר אותה למצב של צמיחה, אך אנו מעדיפים להמתין להתבהרות המצב העסקי".

טליט
 טליט

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אזהרת רווחהונג קונגטליטקרנות השקעה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.