חדשות 2: מועצת הכבלים לא כשירה להכריע במכרז ערוץ הכנסת

במקביל, ערוץ 20 פנה גם הוא לבג"ץ בדרישה לחשוף את ההצעות שהגישו חדשות 2 ו-RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, במכרז ערוץ הכנסת

ערוץ הכנסת לוגו ערוץ הכנסת לוגו
יונתן כיתאין 15.10.2017

בזמן שההחלטה בעניין פיצול ערוץ הספורט מתעכבת, גם הנושא המרכזי שמעסיק את מועצת הכבלים והלוויין בתקופה האחרונה, מכרז ערוץ הכנסת, הולך ומסתבך.

כזכור, בחודש שעבר התברר כי אף שהמועצה אשררה פעמיים את בחירתה בערוץ 20 כזוכה במכרז, כעת, בעקבות עמדת הפרקליטות, מסתמן כי היא תיאלץ להפוך את עמדתה ולהסיר את תמיכתה בערוץ על רקע קשיים שנחשפו בהצעתו.

המועצה תתכנס בהמשך החודש כדי לקבל החלטה סופית בעניין, ובינתיים אישר בית המשפט לצדדים להגיש את תגובותיהם המתוקנות עד 5 בנובמבר, ורק לאחר מכן ייקבע מועד נוסף לדיון. משמעות התמשכות ההליכים הללו היא שחדשות 2, שהייתה אמורה לסיים את הפעלת הערוץ ביולי, תמשיך להפעילו בינתיים.

בינתיים, ב-24 בספטמבר, בחדשות 2 כבר הגישו לבג"ץ תשובה נוספת שבה הם תוקפים בחריפות את התנהלות מועצת הכבלים והלוויין. בחברת החדשות כמובן לא מתנגדים לדחיית הדיון, אך במקביל מציינים שם כי לשיטתם יש לפסול את המכרז כולו. "ועדת המכרזים (מועצת הכבלים) בהרכבה הנוכחי נעדרת את הכשירות לדון בהצעת ערוץ 20, ועל כן מתחייב מינוי של הרכב חלופי לוועדה ולכל הפחות מינוי יועצים חלופיים לוועדה", נכתב בתשובה.

במקביל, ערוץ 20 פנה גם הוא לבג"ץ בדרישה לחשוף את ההצעות שהגישו חדשות 2 ו-RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, במכרז. בעתירה נכתב כי הצעת ערוץ 20 תהפוך את ערוץ הכנסת מערוץ זניח לערוץ רלוונטי "לאחר 14 שנות תרדמת תחת חדשות 2".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חדשות 12מועצת הכבלים והלווייןערוץ 14בג"ץערוץ הכנסת (99)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.