מאקו ממנה איש דיגיטל לסמנכ"ל שיווק ומוסיפה סמנכ"ל קריאייטיב

לתפקיד סמנכ"ל השיווק במאקו ימונה עידן אלרום, עד לאחרונה סמנכ"ל הדיגיטל של משרד הפרסום יהושע TBWA ■ הוא יחליף את יפתח יאיר, שעזב לטובת תפקיד בכיר בגוגל ישראל ■ סמנכ"ל הקריאייטיב יהיה עידן לוי, מנהל קריאייטיב בכיר בבאומן-בר-ריבנאי

ענת ביין-לובוביץ' 15.10.2017

על רקע הפיצול ההולך ומתקרב והכוונה של קבוצת קשת לחזק את מאקו ואת הפעילויות הדיגיטליות כזרוע מבצעים במאקו, נערכו שני מינויים משמעותיים בהנהלה הנסמכים על בכירים מענף הפרסום.

ל"גלובס" נודע כי עידן אלרום - עד לאחרונה סמנכ"ל הדיגיטל של משרד הפרסום יהושע TBWA - ימונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק של מאקו. במקביל מאיישים בקבוצה תפקיד שלא היה קיים עד עכשיו: סמנכ"ל קריאייטיב. לתפקיד זה מונה יכהן עידן לוי, ששימש עד לאחרונה כמנהל קריאייטיב במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

שני המינויים הם של נושאי משרה מתחום משרדי הפרסום - זאת בשל הכוונה להרחיב את הפעילות השיווקית של האתר ולחזק אותה עם המעבר של קשת לשבעה ימי שידור והתוכניות של התרחבות מאקו לפעולה בזירות דיגיטליות חדשות. כך, בשנה האחרונה קרן ההשקעות בסטארט-אפים של קשת השקיעה בין היתר בחברת SYTE, באפליקציית איזי לחיפוש עסקים מקומיים ובשורת מותגי סושיאל כמו "הישראליות", T5, TVBee, "אמא מדברת עכשיו" ו-BOLD. במאקו גם הקימו לאחרונה מיזם בתחום הגיימינג וה-eSports.

המינויים במאקו מגיעים זמן קצר לפני הפיצול של ערוץ 2. במסגרת המצגות למפרסמים שערכה קשת בשבועות האחרונים הוצג מאקו ככלי אסטרטגי שאמור לסייע לקשת בהשלמת השידורים הטלוויזיוניים שלה. בשונה מרשת, קשת השקיעה עם השנים מיליוני שקלים בבניית פורטל תוכן שמהווה פרט לתמיכה שהוא נותן לתוכניות קשת אתר חדשות בפני עצמו. רשת, לעומת זאת, בהתחלה כברירת מחדל וכיום כאסטרטגיה התמקדה בפעילות האינטרנטית שלה בתמיכה בתוכניות שלה בלבד.

על רקע הקרב הממשמש ובא על השלט תפעל כל אחת מהזכייניות עם הכלים הדיגיטליים שיש כיום בידיה כדי לתמוך בשינוי. מיותר לציין שלשני המינויים של מאקו ולניסיון שלהם אמור להיות תפקיד מפתח בכך.

אלרום אמור להיות אחראי באופן רוחבי לכל המיזמים האלה - לרבות הפעילויות השיווקיות באתר. בעבר כיהנו בתפקיד זה פיגורות משמעותיות בתחום הפרסום: אלדד וינברגר, שהגיע למאקו ממשרד הפרסום מקאן ולאחר כהונה במאקו חזר למקאן בתפקיד משנה למנכ"ל, ואחריו יפתח יאיר, שעזב לפני כמה חודשים לטובת תפקיד בכיר בגוגל ישראל.

אלרום עצמו הוא בעל ניסיון לא מבוטל בתפקידי ניהול בדיגיטל ובהובלת מהלכים שיווקיים. בעבר הוא ניהל פלטפורמה דיגיטלית פיננסית של קבוצת גלובס משם עבר למשרד הפרסום יהושע TBWA שם לקח חלק בתהליך הטרנספורמציה שניסה המשרד לעשות כדי להתאים עצמו לעידן החדש. כהונתו במשרד ארכה שנתיים, שבמהלכן גייס המשרד לקוחות בתחום הדיגיטל כגון רכבת ישראל וחברת חשמל.

בנוסף מעבה מאקו את ההנהלה שלה במנהל קריאייטיב, תפקיד שהיה שמור עד לפני שנים לא רבות בעיקר למשרדי פרסום אך עם ההפנמה לגבי השינויים שנביא העידן הדיגיטלי וטשטוש הגבולות בין קריאייטיב למדיה החלו גם ארגונים לא "קריאטיביים" בהגדרה למנות מנהלי קריאייטיב. כך בגוגל שהיא לכאורה פלטפורמה טכנולוגית קיים תפקיד מנהל קריאייטיב.

לוי, שאמור להחזיק בתפקיד במסגרת מאקו, פעיל בענף הפרסום כ-10 שנים ופרט לתפקידו כמנהל קריאייטיב בכיר בבאומן הוא עבד במשרדים גדולים כמו שלמור אבנון עמיחי ואדלר חומסקי.

ממאקו לא נמסרה תגובה רשמית. עידן אלרום ועידן לוי בחרו שלא להגיב לידיעה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
mako (מאקו)מינוי בכיריםקשת 12
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.