עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה; סגירה חיובית באסיה

נתוני מאקרו חיוביים בסוף השבוע בארה"ב הקרינו באופן חיובי על המסחר באסיה ■ השבוע תיפתח הוועידה השנתית של המפלגה הקומוניסטית בסין ■ השוקים ממתינים לחדשות מכיוון אוסטריה, ספרד ובריטניה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס בורסות אירופה / צילום: רויטרס
ניצן כהן 16.10.2017

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בעליות ביומו הראשון של שבוע המסחר הבינלאומי. עיני המשקיעים נשואות לחדשות שיגיעו מכיוון אוסטריה, ספרד ובריטניה. המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות שערים וזאת בעיקר הודות לנתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב. החוזים על המדדים בארה"ב נסחרים בעליות. 

 

המגמה החיובית שסיימה את המסחר בסוף השבוע בניו יורק מגיעה היום לשאר בורסות העולם. בסך הכל האווירה הכללית חיובית כשנתון מעניין שתומך במגמה באסיה הוא האינפלציה בסין שעלתה בחודש ספטמבר ב-1.6% בהתאם לתחזיות המוקדמות. 

 

 

עליות המחירים בסין מיוחסות לשני נתונים משמעותיים: הנתון הראשון הוא צמצום בייצור של המפעלים המקומיים והנתון השני הוא עליית מחירי הנפט העולמי. יש לזכור שנתוני האינפלציה בכלכלות הגדולות בעולם עלו בחודש שעבר, נתון שמתחיל להתיישב עם שאר נתוני המאקרו שמצביעים על צמיחה מתונה אך עקבית בכלכלה העולמית.

באסיה ריכזה עניין מניית סמסונג לאחר שמנכ"ל החברה התפטר בסוף השבוע וזאת לאחר שיו"ר החברה נכנס לכלא. המניה נסחרת ביציבות, נתון חיובי כשלעצמו וזאת מאחר ובסוף השבוע פורסמו ידיעות על כך שהחברה משותקת לאור השינויים הדרמטיים בהנהלה.

עליות נרשמות במניות הבנקים האסייתים בהמשך לעלייה בתשואות האג"ח של סין. עליית תשואות האג"ח אמורה לתמוך בעליית ריבית שהבנקים גובים מהלקוחות שלהם, נתון שאמור להקרין באופן חיובי על ביצועי המניות שבד"כ מהוות סוג של סמן בכל הנוגע לביצועי כלכלות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.