בעקבות נהיגה בשכרות: רישיונו של שימי תבורי נשלל לשנתיים

לאחר שבתחילת החודש הורשע תבורי בכך שנהג תחת השפעת קנאביס, הזמר נידון היום לשלילת רישיון נהיגה לשנתיים, קנס של 3,000 שקל ומאסר על-תנאי ■ ביקש להקל בעונשו: "התקשורת עשתה ממני סוחר סמים"

שימי תבורי/ צילום: גדעון מרקוביץ שימי תבורי/ צילום: גדעון מרקוביץ
מלכה רדוזקוביץ' 16.10.2017

לאחר שבתחילת החודש בית המשפט לתעבורה בתל-אביב הרשיע את הזמר שימי תבורי בעבירה של נהיגה בשכרות, בכך שנהג תחת השפעת קנאביס - נגזר היום (ב') דינו של תבורי, זמר ותיק המזוהה עם הזמר הים-תיכוני: שלילת רישיון נהיגה לשנתיים, קנס של 3,000 שקל (אלא אם יומר במאסר של 30 יום) וכן מאסר על-תנאי אם ישוב וינהג בשכרות או בזמן שלילת רישיון.

בין השאר שקלה השופטת, שרית קריספין-אברהם, את העובדה שתבורי לא הודה טרם שמיעת הראיות, ושבעבר הורשע 59 פעמים בעבירות תעבורה מאז החל לנהוג בשנת 1974. רבות מהעבירות, ציינה השופטת, קשורות לבטיחות, ובאחת מהן - משנת 2007 - הוא הורשע בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

טרם מתן גזר הדין, ולאחר שסנגורו של תבורי הציג בפני בית המשפט תעודות הוקרה רבות מ-40 שנות פעילותו כזמר - בין שאר בהופעות בהתנדבות מול שוטרים וחיילים - תיאר תבורי עצמו לשופטת את הנסיבות להקלה בעונשו: "התקשורת עשתה ממני סוחר סמים. הפכו אותי כאילו אני לוקח קוקאין. נדבקו אליי, 'תפסנו כריש', ובסך-הכול לא תפסו אצלי חומר או כלום".

עוד הוסיף תבורי ואמר: "אני מבקש סליחה, מבקש רחמים. את העונש קיבלתי. אם ישללו לי את הרישיון, יהיה לי ממש ממש קשה".

תבורי אף הזכיר את מצבה של בתו, שאשתו יהודית באומן תיארה אותה על דוכן העדים כחולה במחלה סופנית.

הכרעת השופטת ניתנה לאחר שהתביעה עתרה למאסר בפועל, "שיכול וירוצה על דרך של עבודות שירות", וכן לשלילת רישיון לשנתיים (בנוסף לפסילה על תנאי, מאסר על-תנאי וקנס).

לפי הכרעת הדין שנתנה השופטת בתחילת החודש, תבורי נהג ב-23 ביוני 2016 בסמוך לשעה 9:20 בבוקר בהיותו שיכור. דגימת שתן שנלקחה לתבורי מצאה בגופו תוצרי חילוף חומרים של סם מסוג קנאביס. תבורי עוכב במכוניתו על-ידי המשטרה מוקדם יותר באותו יום, בעקבות מידע מודיעיני שנמסר. לצדו זוהתה בת זוגו, יהודית באומן. בדרכם אל המשטרה הורדה באומן בסמוך לבית החולים איכילוב.

לפי הכרעת הדין, תבורי שוחח עם פרקליטו ומסר לו כי הוא "עישן כמה שאכטות בבוקר, וכל יום הוא מכין ליהודית את הג'וינט, כי היא לא יודעת להכין".

השופטת דחתה בהכרעת הדין את הטענה כי בדיקת השתן נלקחה באופן לא חוקי, ופסקה כי טענת הזמר שבת זוגו צורכת קנאביס ברישיון לא הוכחה, וסיכמה כי המאשימה הוכיחה מעל לספק סביר כי תבורי עבר עבירה של נהיגה בשכרות (תחת השפעת קנאביס).

בגזר הדין שניתן היום הדגישה השופטת כי אין להקל על העונש רק מחמת העובדה שהנהיגה לא הושפעה מהחומרים המסוכנים שהיו בגופו של הנאשם, ודי בעצם העובדה שבגופו נמצאו החומרים הללו כשנהג - כדי להרשיעו בנהיגה בשכרות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
נהיגה בשכרותעבירות תנועהשימי תבורישלילת רישיוןקנאביס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.