נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית פרוטליקס זינקה בכ-37%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ברקליס ממליץ בחום על מניית בזק ■ הירידות באל-על לא פוסקות: איבדה מעל 16% מתחילת החודש

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הלל קורן 18.10.2017

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית בבורסות אירופה ו-וול סטריט.

 

היסטוריה נרשמה אמש בוול סטריט, כאשר מדד הדאו ג'ונס חצה במהלך המסחר לראשונה בהיסטוריה את רף ה-23 אלף נקודות, לפני שננעל כמה נקודות ספורות מתחת לרמה הפסיכולוגית. עונת הדוחות בניו-יורק בעיצומה, והמשקיעים בארה"ב, ובעולם כולו, בוחנים את ביצועי הפירמות הגדולות והמשפיעות בעולם על מנת לגזור השלכות על הפעילות הכלכלית הגלובלית.

לצד האופטימיות, שוב עולה המתיחות בחצי האי הקוריאני, כאשר אתמול הזהירה צפון קוריאה כי מלחמה גרעינית "עלולה לפרוץ בכל רגע". סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם אמר היום כי מדינתו היא היחידה בעולם שנתונה ל"איום גרעיני" קיצוני וישיר מצד ארה"ב, וכי יש לה את הזכות להגן על עצמה.

בינתיים, פעילי השוק משלימים עם העובדה הנראית מוגמרת כי הריבית בארה"ב תעלה השנה פעם שלישית, כאשר הפדרל ריזרב יבחר ככל הנראה לעשות כן בפגישתו בחודש דצמבר.

חברת פרוטליקס  (1.2 ,‎+1.69%‏) , המייצרת תרופות ביוטכנולוגיות בתאי גזר, הודיעה על הסכם למסחור המוצר המוביל שלה, PRX-102 לטיפול במחלת פברי, עם חברת Chiesi Farmaceutici (קייסי פרמצבטיקה) לשיווקו בכל הטריטוריות מחוץ לארה"ב.

בתמורה לזכויות השיווק תקבל פרוטליקס 25 מיליון דולר מיידית ועד 320 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך. בנוסף יושקעו עוד 25 מיליון דולר על ידי קייסי בפיתוח המוצר. תשלומי אבני הדרך ישולמו בחלקן עבור השגת תוצאות קליניות ואישור המוצר (אם וכאשר יאושר) וחלקן עבור השגת רף מכירות מסויים.

ברקליס מפרסם הבוקר סקירה, במסגרתה הוא מעדכן מחיר היעד של מניית בזק  (468 ,‎+1.74%‏) מ-7.5 שקלים ל-7 שקלים, עדיין פרמיה משמעותית על מחיר השוק. בברקליס מציינים כי "המניה זולה מדי מכדי לשמור ממנה מרחק".

אל-על  (487.5 ,‎+2.27%‏) הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שהשלימה אתמול נפילה של כ-16% מתחילת החודש ושל כ-22% מתחילת השנה. זאת, לאחר שחוותה זינוק של מאות אחוזים, בעיקר הודות לקריסת מחירי הנפט.

שטראוס  (6780 ,‎+3.45%‏) המשיכה לרכז עניין אתמול ונסחרת ברמות שיא. מחיר המניה אינו מרתיע את כלכלני בנק סיטי, הממליצים על המניה במחיר יעד של 77 שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.