שיכון ובינוי, אלקטרה בע"מ ויורו ישראל זכו במכרז ל-973 יח"ד

במכרז הראשון של החברה לפיתוח קיסריה באור-עקיבא זכתה חברת שיכון ובינוי נדל"ן במתחם הגדול ביותר להקמת 596 יחידות דיור ועוד 1,800 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו בבניינים בני 6-17 קומות ■ במתחם נוסף להקמת 286 זכתה אלקטרה בע"מ

אור עקיבא / צילום: איל יצהר אור עקיבא / צילום: איל יצהר
שלומית צור 18.10.2017

הצלחה למכרז הראשון של החברה לפיתוח קיסריה באור-עקיבא: במכרז שהוציאה החברה לשיווק קרקע ל-973 יחידות דיור בשכונת אור-ים.

במתחם הגדול ביותר להקמת 596 יחידות דיור ועוד 1,800 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו בבניינים בני 6-17 קומות, זכתה חברת שיכון ובינוי נדל"ן תמורת סך המוערך ב-250 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח. להוציא את שווי שטחי המסחר מדובר בסך ממוצע של 419 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור כולל עלות פיתוח. במתחם נוסף להקמת 286 זכתה חברת אלקטרה בע"מ, ובמתחם להקמת 91 יחידות דיור זכתה חברת יורו ישראל. על פי הערכות היזמים יגישו בקשות לתוספת שבס, כך שמספר יחידות הדיור בכל פרויקט צפוי לגדול ב-20%-30%.

המכרזים מומשו למרות אזהרות שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בתקשורת, לפיהן החברה לפיתוח קיסריה טרם הגיעה להסכמות עמה בנוגע לתנאי העברת הזכויות בקרקע, לרבות תשלום חובות עבר ועדכון דמי החכירה בגין חכירת הקרקע מהמדינה. רמ"י אף הזהירה יזמים כי לא תיתן הסכמתה לביצוע עבודות פיתוח ובנייה בקרקע. מנגד, אמרו בחברה לפיתוח קיסריה, כי הם פועלים כחוק וכי ימשיכו בשיווק הקרקע כרגיל. היזמים מסתבר, מאמינים כי הסכסוך עתיד להיפתר בטווח הנראה לעין.

אור ים היא שכונה חדשה שתוקם על חטיבת קרקע בת 1,000 דונם בין כביש 2 לכביש 4, בין צומת פלי"ם בדרום לבין מחלף אור-עקיבא בצפון. השכונה מתוכננת להכיל כ-3500 יחידות דיור. הקרקע להקמת 2500 יחידות הדיור הנותרות תשווק במכרזים שיתקיימו במהלך השנים 2018-2020. פיתוח התשתיות מבוצע על ידי החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף עיריית אור-עקיבא ואת מבני הציבור מקימה העירייה כאשר המטרה הינה להשלים את הפיתוח במקביל לבניית הבניינים הראשונים ולפני אכלוסם הראשוני.

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר: "אנו מברכים את החברות הזוכות, 'שיכון ובינוי נדל"ן', 'אלקטרה השקעות' ו'יורו ישראל' על זכייתן ועל הצטרפותן לפרויקט אור ים. אנו שמחים על כך שמדובר בחברות המובילות והאיכותיות בתחומן בישראל, אשר הנן בעלות ניסיון רב ומוכח ואיתנות כלכלית, וכעת הן מצטרפות למאמץ המשותף של החברה לפיתוח קיסריה ועיריית אור-עקיבא להקמתו של אחד הפרויקטים הגדולים והאיכותיים שמוקמים כיום בישראל בתחום המגורים. במקביל, החברה לפיתוח קיסריה בתיאום מלא עם עיריית אור-עקיבא התחילה בימים אלו את עבודות הפיתוח והתשתית בשטח לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים ובאופן שיבטיח פיתוח השטח במקביל ואף יקדים את אכלוס הדירות שיבנו על ידי החברות היזמיות שנבחרו לפרויקט".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלקטרהמכרזשיכון ובינוייורו ישראלאור עקיבא
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.