יזם פרויקט מחיר למשתכן: "כחלון נתן לי את מספר הטלפון שלו"

הפרויקט הראשון שיאוכלס בתוכנית כולל 54 דירות ■ המסירה הוקדמה ביותר משנה: "משמעות גדולה לזכאים" ■ פרויקט של 376 דירות בלוד עתיד להתאכלס בקרוב אף הוא

משה כחלון / צילום:דוברות הכנסת - יצחק הררי משה כחלון / צילום:דוברות הכנסת - יצחק הררי
אורי חודי 18.10.2017

בשבוע הבא יאוכלס הפרויקט הראשון שנבנה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן במתכונתה החדשה. מדובר בפרויקט בן 54 דירות בעיר עפולה, פרי המכרזים הראשונים שפורסמו לתוכנית הממשלתית. את הפרויקט בנתה חברת י.ס.ד בעמק בבעלות דודו אוחיון סאלח אעבד. נציין כי אותה החברה זכתה במספר רב של מגרשים בעיר במסגרת מכרזי מחיר למשתכן הכוללים 167 יחידות דיור סך הכל. כל הפרויקטים נמצאים בבנייה ועל פי היזמים, אכלוס יתר הבניינים צפוי בחודשים הבאים.

במקביל, פרויקט נוסף של מחיר למשתכן, גדול יותר, הכולל 376 דירות עתיד להתאכלס אף הוא בקרוב, בשכונת אחיסמך בלוד. מדובר בפרויקט של חברת זהר וצפריר שרבט שנמצא אף הוא בשלבים סופיים של גמר הבנייה.

בחזרה לעפולה: יזם הפרויקט שעתיד להתאכלס כבר בשבוע הבא, אחיון, סיפר היום ל"גלובס" כי מדובר בהקדמה של אכלוס הדירות לעומת היעד שנקבע על ידי משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר: "אנחנו מקדימים את המסירה ביותר משנה", כך אוחיון, "מרגע ההיתר יש שנתיים וחצי לסיים את הבנייה ואנחנו על פי לוח הזמנים היינו אמורים למסור רק ב-2019. עכשיו נאכלס ארבעה בנייני מגורים עם 54 דירות במחירים שבין 680 אלף שקל ל-720 אלף שקל. מדובר בדירות 120 מ"ר עם מרפסת בשטח 28 מ"ר חניה ומחסן. להקדמת המסירה משמעות גדולה לזכאים שרכשו את הדירות כי הם לא יצטרכו לשלם גם משכנתא וגם שכירות לתקופה ארוכה".

בעבר, לאחר זכיית היזמים והקבלנים במכרזי מחיר למשתכן הראשונים, נמתחה ביקורת על הסכומים הנמוכים וגורמים שונים הביעו ספק ביכולת של הזוכים לסיים את הבנייה. במקביל, היה מי שטען שמחיר למשתכן תניב פרויקטים ירודים שקיבלו את הכינוי הלא מחמיא "שיכוני כחלון".

כעת, רגע לפני האכלוס, דוחה אוחיון את כל הטענות ואומר: "היו הרבה סקפטיים בהתחלה לגבי מחיר למשתכן. גם לגבי הפרויקטים וגם לגבי המשכנתאות. אבל עם כל השינויים האלו הצלחנו להתמודד בעזרת משרד השיכון ומשרד האוצר שעזרו לנו להתמודד עם חבלי הלידה הקשים. קצת אחרי הזכייה הייתה פגישה בעירייה עם היזמים, שר האוצר, שר השיכון ועוד גורמים. אני אמרתי שאם לא יפריעו לי אני אבנה מהר. באותה הפגישה שר האוצר נתן לי את הטלפון שלו ואמר לי שאם יש בעיה או גורם שמפריע שאתקשר. במהלך הפרויקט הוא היה מתקשר לשמוע איך אנחנו מתקדמים, היה מעודכן וירד לפרטים.

"זה מאוד הרשים אותי, לא רק בתור קבלן של מחיר למשתכן אלא גם כאזרח. היו לא מעט בעיות בדרך, ועדיין יש, אבל הם באוצר ובמשרד השיכון נותנים לנו גב אמיתי ובעזרתם הצלחנו לסיים. לגבי כל הטענות על שיכוני כחלון, זה לא רציני ולדעתי היום אפשר לשנות את זה לסביוני כחלון. אנחנו האמנו בתוכנית הזו מההתחלה וממשיכים לגשת ולזכות גם בעוד מכרזים".

לשאלה האם לאחר בניית הפרויקט הוא חושב שצריך לשנות משהו במתכונת של מחיר למשתכן משיב אוחיון כי: "אני חושב שאת כל הדברים שהיו צריכים לשפר כבר עשו במהלך הזמן ואני רואה את זה מכרזים החדשים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
לודמשה כחלוןשוק הדיורעפולהמחיר למשתכן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.