עובדי נגב קרמיקה עתרו: לנקות את המפעל מכל חוב או שיעבוד

העובדים במפעל פנו לביהמ"ש המחוזי בניסיון להבטיח את תפקודו התקין של המפעל, אם וכאשר יימצא לו בעתיד רוכש 

עובדי נגב קרמיקה ליד המפעל בירוחם   / צילום: דוברות ההסתדרות עובדי נגב קרמיקה ליד המפעל בירוחם / צילום: דוברות ההסתדרות

עובדי נגב קרמיקה עתרו לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה שיחייב את הנהלת החברה להסיר כל שיעבוד או חוב שקיים במפעל היצור שבירוחם- טרם העברתו לרוכשים עתידיים. זאת, בניסיון להבטיח את תפקודו התקין של המפעל, אם וכאשר יימצא לו בעתיד רוכש.

הבקשה הוגשה בשם  138 עובדי נגב קרמיקה בידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, המייצגים אותם מטעם ההסתדרות הכללית.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע התיר מוקדם יותר השבוע להנהלת נגב קרמיקה ולקרן ההשקעות ויולה, שרכשה את הקבוצה לפני כחצי שנה מאפריקה תעשיות, לשלוח מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים ל 138 עובדי המפעל שבירוחם ולסגור אותו. זאת, לאחר שהמו"מ בין הנהלת הקרן, החברה, העובדים, ההסתדרות ומשרד הכלכלה והתעשייה לא הוביל לגיבוש פתרון שיאפשר את המשך פעילות היצור בירוחם.

רוכש חדש למפעל טרם אותר, אך לקראת תרחיש אפשרי שרוכש פוטנציאלי יגלה בו עניין, העובדים ביקשו מבית המשפט שיורה להנהלת החברה לשמר את המפעל במצבו הקיים ולהמשיך ולשלם לעובדיו שכר. עוד נטען בבקשה כי רוכשי המפעל הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה- למרות שהתחייבויות אלה הובילו לזכייתם ברכישת החברה שהיתה נתונה להקפאת הליכים ולהעדפתם על פי רוכשים אחרים שהתעניינו בה.

העובדים, באמצעות עורכי הדין הורנשטיין, הוסיפו וטענו בבקשתם לבית המשפט כי הפרת ההתחייבות של הרוכשים הסבה להם נזק כבוד וציינו כי שימור מצבו של המפעל, תוך ניקויו משעבודים ומחובות, עשויים להביא לתיקון הנזק.

בבקשה צוין עוד כי טרם רכישת המפעל מאפריקה תעשיות, מצבו היה ידוע לקרן ויולה, לבנקים ולמשקיעים, כמו גם הצורך להזרמת הון בהיקף של כ 75 מיליון שקל, אך בפועל הוזרמו למפעל רק כ 25 מיליון שקל.

מנגב קרמיקה נמסר כי "רוכשת והחברה דוחים מכל וכל את הטענות המופיעות בתביעה. מדובר בתביעת סרק וניצול ציני של הליכי משפט. התביעה הוגשה אחרי שבית הדין לעבודה אישר את סגירתו של המפעל. הרוכשת עומדת בכל המחוייבויות שהיא לקחה על עצמה וסגירת המפעל היתה צעד הכרחי אחרי שבמשך תקופה לא ניתן היה להביא לשיקומו והמשך הפעלתו היווה סיכון לקבוצת נגב כולה ול-550 העובדים שעובדים ברחבי הארץ".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ירוחםנגב קרמיקה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.