מחלוקת בין המעסיקים על חלוקת מיליארדים לקשישים

ההיקף הכספי של התוכנית מוערך בכ-1.5-2 מיליארד שקל שיועברו לקשישים ■ המעסיקים מבקרים את המהלך שמקדם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש: "נאנקים מעלויות כבדות"

שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים
יובל אזולאי 23.11.2017

נשיאות הארגונים העסקיים מתכנסת הערב (ה') לדיון מיוחד בתוכנית שהיא גיבשה בסודיות במהלך החודשים האחרונים, ובמרכזה מתן סיוע מצד המעסיקים למאות אלפי קשישים שחיים מתחת לקו העוני.

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, הציג למעסיקים המלצות של צוות מהאקדמיה, שבחן לבקשתו במשך חודשים את מצב הקשישים בישראל וגיבש שורה של מהלכים אפשריים שבכוחם להיטיב עם אוכלוסייה זו. בראש הצוות עומד פרופ' איתן ששינסקי.

גורמים המעורים בתוכנית הסיוע של ארגוני המעסיקים לקשישים אמרו ל"גלובס" כי ההיקף הכספי של התוכנית המתגבשת מוערך בסכומים של כ-1.5-2 מיליארד שקל שיועברו על-ידי המעסיקים לקשישים.

מקורות המעורים בפרטי התוכנית אמרו ל"גלובס" כי על-פי המסתמן המעסיקים יגדילו בשיעור של 0.35% את ההפרשות לעובדים לביטוח הלאומי, והמדינה תידרש להקצות סכום זהה. זאת, כדי להקל על העובדים בעת פרישתם לגמלאות.

"התוכנית הזאת נרקמת במטבחון של שרגא ברוש כבר זמן", אמר הערב ל"גלובס" אחד מראשי ארגוני המעסיקים. "קיימת מחלוקת בנושא הזה בקרב המעסיקים, לא כולם רואים את הדברים עין בעין, ומתן סיוע כזה, בתקופה כזאת ובהיקף כזה אינו דבר קל, אבל כנראה שאין מנוס מכך. המעסיקים נאנקים מעלויות כבדות שמושתות עליהם חדשות לבקרים, ועדיין, לא ייתכן מצב שבו אנשים שבנו את המדינה, נתנו לה את הנשמה ונלחמו בשבילה - לא יוכלו לצאת לסרט או ללכת לשתות קפה עם הנכדים שלהם לעת זקנה; ויש כרבע מיליון כאלה".

גורם אחר אמר ל"גלובס": "קיימת מחלוקת קשה מאד בנושא הזה בין הארגונים".

לצד התוכנית שברוש מבקש לקדם הערב במסגרת ישיבה מיוחדת של נשיאות הארגונים העסקיים ובשיתוף עם ארגונים חברתיים, ל"גלובס" נודע כי ארגוני המעסיקים ישיקו בימים הקרובים גם קמפיין בנושא, שנעשה באמצעות חברה חיצונית. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מעסיקיםקשישיםשרגא ברושהמוסד לביטוח לאומיאיתן ששינסקי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.