מגמה מעורבת באירופה; "הצמיחה העולמית תישאר איתנה"

אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה, והיום יהיה יום מסחר מקוצר שיסתיים ב-20:00 שעון ישראל

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 24.11.2017

יום המסחר בבורסות אירופה (ו') מתנהל במגמה מעורבת. אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה, והיום יהיה יום מסחר מקוצר שיסתיים ב-20:00 שעון ישראל.

 

באירופה דווח כי מדד מנהלי הרכש המשולב (תעשייה ושירותים) עלה לרמה של 57.5 נק' בנובמבר, לעומת צפי כלכלנים כי המדד יישאר יציב ברמה של 56 נק' (נתון חודש אוקטובר). 

גם בארה"ב צפוי להתפרסם היום מדד ה-PMI המשולב לחודש נובמבר, הצפוי לעמות ברמה של 55.3 נק'.

בגרמניה יתפרסם בהמשך היום נתון מדד ה-Ifo שצפוי לעמוד ברמה של 116.6 נק'.

מניות הבנקים מרכזות עניין בכל רחבי אירופה, והבנקים האיטלקים  BMP ו- Ubi Banca השעו את המסחר לאחר עלייה של למעלה מ-5% במחיר המניה.

פרובידנט התאוששה מהפסדים מוקדמים יותר בעקבות הדיווחים על פטירתו של מנכ"ל החברה.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

 

 

ענק הבנקאות השוויצרי קרדיט סוויס פרסם אתמול (ה') תחזית השקעות ל-2018, אשר בשורה התחתונה צופה המשך צמיחה יציב של הכלכלה העולמית, גם אם המדיניות המונטרית תהפוך פחות תומכת.

"הגידול בתמ"ג העולמי צפוי להאיץ מעט ולהגיע לשיעור של 3.8%, בעוד שהאינפלציה העולמית החזויה עומדת להגיע לרמה בריאה של 2.7%. בנוסף, הוצאות ההון התאגידי שהיו מרוסנות בשנים האחרונות, יהפכו למנוע הצמיחה הראשי להבא. בהתחשב ברקע מבטיח זה, יכולים המשקיעים לצפות לתשואות טובות על נכסי סיכון ב-2018, אך יותר מרוסנות לאחר שנת 2017, שהייתה טובה במיוחד למשקיעים", נכתב.

על פי תחזית ההשקעות לשנת 2018 של קרדיט סוויס, הצמיחה הכלכלית בחודשים שלפנינו צפויה להישאר איתנה, כשהיא נתמכת בו-זמנית הן בשווקים מפותחים והן בשווקים מתעוררים. מהמשך השוק החזק נובע סיכון נמוך מאד למיתון עולמי.

"הוצאות ההון התאגידי ופעילות של מיזוגים ורכישות, וכתוצאה מכך חוב תאגידי הולך וגדל, עומדים ככל הנראה להפוך לנושאים חשובים ב-2018", מציין מיכאל סטרוביק, מנהל השקעות ראשי עולמי של קרדיט סוויס. "אנו צופים ש-2018 תהייה שנה טובה יחסית לצמיחה כלכלית, דבר שיתמוך בהמשך ההצלחה של נכסים רגישים לצמיחה. יחד עם זאת, אנו ערים לסיכונים פוטנציאליים, שיכולים להיות בעלי אופי פוליטי, כלכלי, גאופוליטי או בעלי אופי רגולטורי". 

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.