נתניהו גילה את חוק ההמלצות

הנה בא נתניהו ואומר: "בטח שהחוק היה אמור לחול עליי ועל החקירות שלי"

דוד ביטן ובנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר דוד ביטן ובנימין נתניהו / צילומים: איל יצהר
מתי גולן / איור: גיל ג'יבלי"
מתי גולן 05.12.2017

ממתי התחיל חוק ההמלצות להיות "שומר על כבוד האדם", כפי שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו? זו בהחלט טענה לגיטימית, אבל עכשיו נזכרים?! אני עצמי כתבתי כאן כמה פעמים בעבר שצריך לבחון את ביטול המלצות המשטרה הניתנות בסיום חקירתה. לא הייתי היחיד, כמובן, אבל אני לא זוכר שנתניהו אי-פעם הביע דעה דומה. עכשיו יוצא ראש הממשלה להגן על כבוד האדם, והוא אפילו לא מסמיק.

נתניהו נזכר

במקביל הודיע נתניהו שלשום (א') כי הוא מבקש שהצעת החוק של צמד הדווידים (ביטן ואמסלם) לא תחול על חקירתו. יש אנשים במחנהו של ביבי שיאמרו: "תראו, תראו איזה אציל-נפש". האם יש בתוך מחנה זה שיתמהו: למה עכשיו, נתניהו? החוק הזה נמצא על סדר היום כבר כמה שבועות, אתה עצמך שיבחת אותו פעמים רבות, המחוקקים אמסלם וביטן אמרו אין-ספור פעמים שאין לזה שום קשר עם חקירות ביבי.

נתניהו נגד ביטן ואמסלם

והנה בא נתניהו ואומר "בחייכם, דווידים, תפסיקו לקשקש, בטח שהחוק היה אמור לחול עליי ועל החקירות שלי". הוא לא אומר זאת באלה המלים, אולי רצה להגיד, אבל קשה לו לבטא דברי אמת. אולי הוא כבר לא רגיל. אבל כשהוא "מבקש" להוציא את עצמו מתחולת החוק, המשמעות הרי ברורה, לא? כלומר, שלפחות הוא, נתניהו, הבין והסכים שהחוק יחול עליו? וידוע שבליכוד לא מגישים חוקים כאלה ללא אישורו של ראש הממשלה. אז למה לא דיברת אז? ולאחר מכן, במשך השבועות הארוכים שהחוק נדון מעל כל במה? הרי מילה אחת שלך והצעת החוק לא הייתה רואה אור יום, בטח לא אור של מליאת הכנסת.

"צעדת הבושה" גרמה בושה?

האם לעיתוי של הודעתו הצבועה של נתניהו יש קשר להפגנת "צעדת הבושה" בתל-אביב? או אולי לחקירתו באזהרה של ביטן, שנתניהו לא כל-כך מתלהב להיות מזוהה אתו כחשוד בשחיתות; אולי הפחד; שמא התחושה שעבר את הגבול? ואולי, אולי זו באמת הדאגה העמוקה מנשוא לכבוד האדם?

זה לא "המונים"

יסלחו לי המפגינים, אני בהחלט תומך במאבקם בשחיתות, אבל לא צריך להשתמש בטענות-שווא. 50 אלף איש או "כמה עשרות אלפים" זה לא "המונים". בוודאי לא על רקע השחיתויות המרובות. אם רוצים לשנות, צריך שיבואו הרבה-הרבה יותר.

מתוך הפייסבוק

"בן-גוריון חתם על מגילת העצמאות; בגין חתם על הסכם השלום עם מצרים; רבין חתם על הסכם השלום עם ירדן; נתניהו חתם על העצומה לשחרור אזריה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהוהצעת חוקמשטרת ישראלדוד ביטןדוד אמסלם