עלייה של 16% בתנועת הנוסעים בנתב"ג מתחילת השנה

תנועת המטוסים בנתב"ג בחודש נובמבר 2017 גדלה ב-17% בהשוואה לנתוני נובמבר אשתקד ■ לאן טסנו הכי הרבה, ועם איזו חברה?

עיכובים בנתב"ג (צילום: אמיר דן) עיכובים בנתב"ג (צילום: אמיר דן)
מיכל רז-חיימוביץ' 10.12.2017

בדומה לחודשים קודמים, גם חודש נובמבר 2017 הסתיים עם גידול בתנועת הנוסעים בטיסות: 1.45 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג במהלך חודש נובמבר, גידול של 18% ביחס לחודש נובמבר אשתקד. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על כ-18.8 מיליון נוסעים, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

תנועת המטוסים בחודש האחרון עמדה על 10,117 - גידול של 17% לעומת נובמבר 2016.

נובמבר הוא חודש שנחשב חלש מבחינת תנועת התיירים, ועם זאת מספר היוצאים לחו"ל ממשיך לגדול - בין היתר לאור המחירים הנמוכים יחסית של חודש נובמבר ובין היתר בהיותו חודש פופולרי לנסיעות עסקיות, לפני תקופת חג המולד בה עסקים רבים מושבתים.

מפת הערים בהן ביקרנו מגוונת וכוללת את ניו-יורק, פריז, רומא, לונדון, אמסטרדם ובוקרשט, כשנוסעים רבים המשיכו גם מאיסטנבול וממוסקבה ליעדים שונים (בהם ארה"ב למשל).

דרך אילו חברות תעופה טסנו?

את חודש נובמבר מסכמת אל-על עם תנועה של כ-400 אלף נוסעים, שינוי של 3.5% לעומת השנה הקודמת. אחריה, טורקיש איירליינס ממשיכה להיות חברת התעופה הזרה החזקה בישראל, כשהטיסה בחודש נובמבר כ-88 אלף נוסעים - גידול של 8% לעומת אשתקד. איזי ג'ט הבריטית במקום השלישי בחודש נובמבר עם כ-76,000 נוסעים - גידול של 27% לעומת אשתקד; ואחרי וויז אייר, שפעילותה בישראל התחזקה משמעותית, כפול ממה שהייתה בשנה שעברה: בחודש נובמבר הטיסה חברת הלואו קוסט הבולגרית כ-71,000 נוסעים.

עוד מתחום הלואו קוסט: ריאנאייר, שנכנסה רשמית לפעילות מלאה בישראל בחודש אוקטובר השנה, הטיסה במהלך חודש נובמבר בטיסותיה מנתב"ג היקף של 55,800 נוסעים. אירופלוט הרוסית, שמתחזקת בתחום טיסות הקונקשן, הטיסה בחודש נובמבר 62,600 נוסעים.

חברות נוספות שהתחזקו באופן בולט הן לוט הפולנית, שהטיסה כ-22,000 נוסעים (גידול של 200% לעומת אשתקד); לופטהנזה, שהטיסה 52,000 נוסעים - גידול של 30% לעומת שנה קודמת; ישראייר, שהתחזקה ב-36% לעומת נובמבר 2016 כשהטיסה בחודש שעבר 27,250 נוסעים; וגם חברת הלואו קוסט טראנסאוויה, שמפעילה טיסות ישירות לצרפת ולהולנד ורשמה גידול של 33% לעומת אשתקד.

במבט מצטבר מתחילת השנה, 5 חברות התעופה החזקות בהיקף תנועת הנוסעים הן אל-על, טורקיש איירליינס, אירופלוט, איזי ג'ט וישראייר.

המדינות שאליהן טסנו הכי הרבה בנובמבר כללו את טורקיה - בעיקר כיעד ביניים בדרך ליעדים אחרים, ארה"ב, גרמניה, איטליה, רוסיה (גם כן במקרים רבים כיעד ביניים בדרך ליעדים אחרים), צרפת, בריטניה ופולין.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אל עלחברות תעופהטיסותנתב"גרשות שדות התעופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.