סדר היום של טראמפ: 4-8 שעות טלוויזיה וארגז דיאט קולה

ה"ניו-יורק טיימס" מפרסם ממצאים מראיונות עם עובדים בבית הלבן: נשיא ארה"ב מקפיד להישאר מעודכן בנעשה במסך הקטן במשך שעות ארוכות בכל יום ■ צורך גם כתריסר פחיות של המשקה הדיאטטי

דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס
שירות גלובס 10.12.2017

בכתבה שפרסם אמש (ש') ה"ניו-יורק טיימס", נחשפו פרטים הנוגעים לשגרת יומו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על פי מידע שנאסף בראיונות עם כ-60 עובדים בבית הלבן.

לפי הכתבה, טראמפ מתעורר כל יום בסביבות השעה 05:30 בבוקר ומתחיל לצפות בטלוויזיה כשהוא עדיין במיטתו, בחדר השינה המרכזי בבית הלבן. טראמפ צופה במהדורת החדשות ב-CNN, בתוכנית הבוקר "Fox & Friends" של רשת פוקס, ולפעמים גם בתוכנית הבוקר של רשת NBC הליברלית - "Morning Joe". בשלב השני בשגרת הבוקר, אוחז טראמפ במכשיר האייפון שלו - ומגיב על האירועים האחרונים דרך חשבון הטוויטר הידוע שלו, לפעמים עוד טרם קם ממיטתו.

מקורביו של טראמפ שהתראיינו לכתבה מעריכים כי הוא מבלה כ-4 שעות ביום - בממוצע - בצפייה בטלוויזיה, ולעתים אף כפול מכך. הם מספרים על "חוק" בבית הלבן - אף אחד לא מורשה לגעת בשלט, מלבד טראמפ ואנשי התמיכה הטכנית. בזמן פגישות בחדר האוכל, למשל, מותר להשתיק את הווליום בטלוויזיה התלויה על הקיר - אך טראמפ מקפיד שהמסך יהיה בשדה ראייתו תמיד, כדי שיוכל לעקוב אחר כותרות החדשות. במה שהפסיד בכל זאת, מתעדכן טראמפ באמצעות מכשיר אותו הוא מכנה "סופר טיבו" - מערכת הקלטה לערוצי הכבלים.

את ארוחותיו של טראמפ בבית הלבן מלווה - כמובן - הטלוויזיה, וגם אחת או שתיים מ-12 פחיות ה"דיאט קולה" שהוא צורך על בסיס יומי. 

"אני לא צופה הרבה בטלוויזיה", נוהג טראמפ לומר על פי העדויות שבכתבה, "אני יודע שהם אוהבים לומר את זה - אנשים שלא מכירים אותי. אנשים עם מקורות 'פייק', כתבים 'פייק', מקורות 'פייק'. אבל אני לא נוהג לצפות הרבה בטלוויזיה, בעיקר בגלל המסמכים. אני קורא הרבה מסמכים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דונלד טראמפהבית הלבןניו יורק טיימסנשיא ארה"ב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.