תוכניות עם קהל מצולמות באולפני פ"ת - ללא האישורים הדרושים

שירותי כבאות: "מצאנו ליקויים רבים וביקשנו מהעירייה לסגור את המקום" ■ באולפנים מצולמות כבר שנתיים תוכניות טלוויזיה רבות עם קהל כמו "The Voice", "אקס פאקטור" ו"מועדון לילה" ■ מפעילת האולפנים, מזמור הפקות: "אנו פועלים כדין, אין סכנה, הוגשה בקשה כנדרש"

מבנה האולפנים. "בוחנים המשך נקיטת אמצעים" / צילום: מאיר המאירי מבנה האולפנים. "בוחנים המשך נקיטת אמצעים" / צילום: מאיר המאירי
שלומית צור 10.12.2017

כבר קרוב לשנתיים שבאולפני פתח-תקווה, הפועלים ברחוב ז'בוטינסקי 90, מצלמים תוכניות טלוויזיה בנוכחות קהל, וזאת למרות שאין בידי מפעילת האולפנים, חברת מזמור הפקות, אישור לקיום מופעים בנוכחות קהל - כך נודע ל"גלובס".

במקום פעל בעבר מפעל הפחיות המיתולוגי "קניאל", שבעליו - אהוד בן ש"ך וביג מרכזי קניות - השכירו אותו למזמור הפקות בשנת 2015. המבנה שופץ ובמארס 2016 הגישה מזמור הפקות בקשה לרישיון עסק הכוללת אירוח קהל, אך הבקשה נדחתה, בעיקר עקב התנגדות מצד שירותי הכבאות. בהמשך, הגישה מזמור הפקות בקשות נוספות לרישיון עסק.

בעיריית פתח-תקווה מבהירים כי ב-10 בספטמבר 2017 הצהיר מנכ"ל מזמור הפקות, דניאל לנקרי, בכתב כי לא יבצע פעילות עם קהל במקום. העירייה קיימה ביקורת במקום ובשל הממצאים ביטלה את בקשת החברה לרישיון עסק ב-25 באוקטובר 2017. לפני שבוע הגישה מזמור הפקות בקשה מחודשת לרישיון עסק עם קהל.

 בין התוכניות שמצולמות באולפני פתח תקווה
  בין התוכניות שמצולמות באולפני פתח תקווה

במזמור הפקות טוענים כי החברה פועלת כדין, ועוד בשנת 2016 הגישה בקשה לרישיון עסק הכולל אירוח קהל, שסורבה בגלל שירותי הכבאות. כמו כן טוענים במזמור הפקות כי הם פועלים על-פי תקנות בטיחות מחמירות, ועל כן העובדה שאין אישור שירותי הכבאות למקום אינה מסכנת את שלום הקהל המתארח.

משירותי כבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "אולפני פתח-תקווה פועלים ללא אישור כבאות. בתאריך 17.7.2017, נערכה ביקורת במקום ונמצאו ליקויים רבים, שלא אפשרו מתן אישור כבאות למקום. לאור הממצאים, הועברה בקשה לרשות המוניציפלית לפעול בהתאם לסמכותה בחוק רישוי עסקים ולסגור את המקום. ברצוננו להדגיש, כי עד עתה לא השלים האולפן את הליקויים בהתאם לדוח הביקורות שהועבר אליו.

"אנו רואים בחומרה רבה, מקום המתנהל ללא אמצעי בטיחות אש הנדרשים,תוך סיכון חיי אדם.בימים אלה, אנו בוחנים את המשך נקיטת הצעדים הנוספים, לרבות שימוע וסגירה, זאת במידה והרשות המקומית לא תפעיל את סמכותה".

יש לציין כי באוגוסט 2015 הכריז בהתרגשות ראש עיריית פתח-תקווה, איציק ברוורמן, על בואם של האולפנים לעיר: "אנו מקבלים בברכת ברוכים הבאים את חברת מזמור הפקות,, אשר פותחת בפתח-תקווה מתחם ובו שני אולפני HD הגדול מסוגו בארץ,", כתב ברוורמן בחשבון הפייסבוק שלו באוגוסט 2015. "

מעיריית פתח-תקווה נמסר בתגובה: "במסגרת ביקורת שנערכה במקום על-ידי נציגי אגף רישוי עסקים ומנהלת אגף רישוי עסקים במשרד הפנים הוחלט כי אם אין קהל המשתתף בצילומים, אזי הפעילות במקום אינה טעונה רישיון.

"לפני כשבוע ימים הגיע בעל העסק למשרדי האגף וביקש לחדש את בקשתו לרישיון עסק לצילומים עם קהל, בקשתו הועברה להתייחסות הגורמים המאשרים בהתאם לצו רישוי עסקים. הנ"ל נמצא בהליך הרישוי לקבלת רישיון עסק. למען הסר ספק, לעסק לא הונפק רישיון עסק".

ממזמור הפקות נמסר: "מזמור הפקות הגישה בקשה לרישיון עסק כבר במארס 2016 למחלקת רישוי עסקים בפתח-תקווה. המקום הוא מקום בנוי במתחם קניאל ומזמור הפקות שכרה את המקום בשנת 2015 .עם סיום השיפוץ בסוף פברואר הוגשה בקשה לרישיון עסק לאולפני טלוויזיה וכן לעריכת מופעים עם קהל".

בנוגע לנושא הבטיחות במקום מסרו במזמור הפקות: "אנו חברה שומרת חוק. פתחנו ולפנים בפתח-תקווה בשיתוף מלא ועל-פי כל התקנים והדרישות כפי שהוצגו מהעירייה. האולפנים עומדים בכל הדרישות לתוכניות טלוויזיה עם קהל, לרבות מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות פינוי עשן, אוורור ומיזוג, אישורי מהנדס חשמל תקופתיים לכל המערכות הרלוונטיות, נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות,

"יתרה מכך ומעבר לדרישות, בכל אירוע/תוכנית טלויזיה עם וללא קהל נמצא מהנדס בטיחות ומהנדס חשמל שמאשר את האירוע במקום. מעולם לא הייתה סכנה לקהל/עובדים באולפני פתח-תקווה, וזאת בשל העמידה בתנאים המחמירים ביותר, כולל אישורים של מהנדסי בטיחות לכל אירוע ואירוע בנפרד שמתקיימים באולפנים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מכבי אשעיריית פתח תקווהפתח תקווהרישיון עסקרשות הכבאות וההצלה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.