הממשק בין רפואה ותחום הרכב: כנס של המכון הישראלי לחדשנות

הממשק בין שתי טכנולוגיות שחוות לאחרונה מהפכה – תחום הבריאות ותחום הרכב – יעמוד במרכז כנס שיערוך בקרוב המכון הישראלי לחדשנות, שזיהה את שני התחומים הללו כתחומים בהם לחדשנות הישראלית יש יתרון יחסי

גלי וינרב 11.12.2017

הממשק בין שתי טכנולוגיות שחוות לאחרונה מהפכה - תחום הבריאות ותחום הרכב - יעמוד במרכז כנס שיערוך בקרוב המכון הישראלי לחדשנות, שזיהה את שני התחומים הללו כתחומים בהם לחדשנות הישראלית יש יתרון יחסי.

בין הסטארט-אפים הפועלים בישראל בתפר הזה נמצאים בין היתר: Neteera - שפיתחה מוצר שמאפשר לזהות התנהגות חריגה כמו עייפות, מצב שיכרות או השפעת סמים ואף ביכולתה להתריע על כך, על ידי ניטור פעילות בלוטות הזיעה. ContinUse Biometrics - שפיתחה פלטפורמה המזהה את תנועות הנהג ומתרגמת אותן ל-10 מדדים שונים שמאפשר חישה ומדידה מרחוק לניטור רציף של מדדים ביו רפואיים, ללא מגע. Vayyar שפיתחה מכ"מ זעיר שמתאים למגוון יישומים בתחום הרכב וביניהם זיהוי מצבי הירדמות של הנהג, שכחת ילדים וניתוח של מצב הנוסעים לאחר תאונה ו-Endovitech - שפיתחה פלטפורמה ייחודית שמרכיבה בזמן אמת תמונת מצב רפואית של נוסעי הרכב לאחר תאונת דרכים, זאת באמצעות חיישנים המודדים את הכוחות שהופעלו על הגוף בזמן התאונה.

"לא רחוק היום שכלי הרכב הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו יהפוך לכלי רפואי לכל דבר" אומרת טל בירן ראש תחום הבריאות הדיגיטלית במכון הישראלי לחדשנות. "אני מסתובבת בעולם ושומעת את ההתלהבות שמביעות יצרניות הרכב והחברות המובילות בתחום התחבורה החכמה מהאפשרויות המרתקות שמייצר השילוב בין העולמות. אין לי ספק שהיצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסא של היזמים הישראלים יהפכו את מדינת ישראל למובילה גם בתחום זה". אומרת אורלי דהן, מנכ"לית ECOMOTION וראש תחום התחבורה החכמה במכון הישראלי לחדשנות.

מחקר מקיף שנערך בשנה שעברה ובחן את הרגלי הנהיגה של אזרחי ארצות הברית גילה כי האזרח האמריקאי הממוצע מבלה 294 שעות בשנה ברכבו.

את עולם הבריאות ייצגו בפאנל עו"ד אורן בלושטיין, המשנה למנכ"ל מד"א; וד"ר הלה בן פזי, נוירולוגית ומומחים בתחום ה-Tele-Medicine, בעוד את תחום התחבורה החכמה ייצג אורי פכטר מחברת Faurecia מהשחקניות המרכזיות בתעשיית האוטו-טק העולמית ואמיר פרוינד, מי שייצג עד לאחרונה את ענקית הרכב פורד והצטרף כשותף בקרן ההשקעות Next Gear.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
חדשנותסטארט-אפאוטוטק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.