ישראל כץ יכריז מחר על רפורמות בתחבורה הציבורית

בין הרפורמות צפוי כץ להכריז על מהלך להפחתת מחירי התחבורה הציבורית בעלות של 70 מיליון שקל

ועידת הנדל"ן - ישראל כץ, שר התחבורה / צילום: תמר מצפי ועידת הנדל"ן - ישראל כץ, שר התחבורה / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה, ישראל כץ, צפוי להכריז מחר (ד') על מספר רפורמות חדשות בתחום התחבורה הציבורית במסיבת העיתונאים שתיערך מחר בבוקר תחת הכותרת "מהפכה בתחבורה ציבורית".

על-פי ההערכות, אחת הרפורמות תעסוק בהוזלת תחבורה ציבורית בנסיעות עירוניות ובינעירוניות, במסגרתה יהיה לקנות כרטיס יומי חופשי שיאפשר גם נסיעות בינעירוניות, כפי שמקובל בעולם. גורם בענף התחבורה העריך בשיחה עם "גלובס" כי ההוזלה תעלה למדינה בסביבות 70 מיליון שקל.

הרפורמה השנייה עליה צפוי להכריז השר כץ מחר תעסוק במערך מוניות השירות, בהן יוטמע לראשונה כרטיס הרב-קו. כידוע, מאז שהוכנס כרטיס הרב-קו לשימוש בתחבורה הציבורית, ענף מוניות השירות סבל מדעיכה. מסתמן כי בתמורה לסבסוד, תאגידי מוניות השירות יאפשרו להוציא את הקווים למכרזים של משרד התחבורה.

על-פי נתוני התאגדות מוניות השירות, מאז כניסת רפורמת הרב קו נסגרו 1,600 מוניות שירות בשל חוסר היתכנות כלכלית שנבעה מזליגת הנוסעים אל האוטובוסים. על-פי הערכת מרכז המידע והמחקר של הכנסת, אומדן העלות של הכנסת הרב קו למוניות שירות הוא 160 מיליון שקל.

בארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו" מברכים על החלטת השר. לדברי דניאל קומיסר, סמנכ"ל הארגון, "אנו מברכים על הצעד למרות העיכוב בביצוע ומקווים כי יתוקנו עיוותי התעריפים בנסיעות הבינעירוניות בין יעדים זהים, ותתאפשר נסיעה רציפה במסגרת הסדר 90 הדקות גם בין יעדים בינעירוניים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ישראל כ"ץמוניותמשרד התחבורהתחבורה ציבוריתהרפורמה בתחבורה הציבורית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.