ירידות בסיום המסחרבאירופה; אזהרה בנוגע לצמיחת סין ב-2018

הערב החלטת הריבית בארה"ב; הערכות: הפד יעלה את שיעורי הריבית ב-0.25% ■ הבנק לפיתוח אסיה: כלכלת סין, השנייה בגודלה בעולם, תצמח ב-2018 ב-6.4% "בלבד"

בורסות אסיה / צילום: רויטרס בורסות אסיה / צילום: רויטרס
שירות גלובס 13.12.2017

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בירידות שערים וזאת בהמתנה להחלטת היבית בארה"ב. בורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת. 

 

אירוע היום בשווקים הפיננסיים יהיה החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. על פי רוב ההערכות בשוק, הפד יבחר להעלות שוב את הריבית בשיעור של 0.25%, כך שתעמוד על הטווח של 1.25% ל-1.5%.

במקביל, יעקבו הפעילים והמשקיעים אחר הודעת הפד, בניסיון להבין לאן מועדות פניו של הבנק המרכזי בסוגיות מוניטריות, כמו גם דעת הפד על רפורמת המס של ממשל טראמפ, אם יבחר להתבטא בנושא.

 

 

הבנק לפיתוח אסיה הזהיר היום כי אומנם כלכלת סין תצמח השנה ב-6.8%, אך ב-2018 הכלכלה השנייה בגודלה בעולם תחווה האטה, ותצמח ב-6.4% "בלבד". מדובר בקצב הצמיחה הקטן ביותר מאז 1990, כך על פי נתוני הבנק העולמי.

היום חברת הנפט הלאומית של אבו דאבי (Abu Dhabi National Oil Company) בבורסת אבו דאבי. מדובר בהנפקה הגדולה במדינה בעשור האחרון. עיסוקי החברה מתמקדים בחיפוש, ייצור, אחסנה, זיקוק והפצה של נפט כשהיא מייצרת 3.1 מיליון חביות נפט ביום. החברה גייסה כ-851 מיליארד דולר לפי שווי של כ-8.5 מיליארד דולר. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בורסות אירופהבורסות אסיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.