תסקיר השפעה על הסביבה

תסקיר השפעה על הסביבה סוקר את הקשר שבין תוכנית מוצעת לבין הסביבה שבה היא מיועדת להתבצע, לרבות הערכות לגבי השפעות צפויות או חזויות של התוכנית על אותה סביבה, ופירוט האמצעים הדרושים למניעה או לצמצום השפעות שליליות.

תסקיר השפעה על הסביבה מוגדר בחוק כמסמך הסוקר את הקשר שבין תוכנית מוצעת לבין הסביבה שבה היא מיועדת להתבצע, כולל הערכות לגבי השפעות צפויות או חזויות של התוכנית על אותה סביבה ופירוט האמצעים הדרושים למניעה או לצמצום השפעות שליליות. ניתן, בין היתר, לבדוק חלופות לתוכנית המוצעת וחלופות למיקום. עריכת תסקיר השפעה על הסביבה מבוצעת על-ידי יזם התוכנית. המשרד להגנת הסביבה הוא המוציא הנחיות לעריכת התסקיר בהתאם להחלטת מוסד תכנון. לאחר עריכת התסקיר, המשרד להגנת הסביבה בודק אותו ומגיש חוות דעת למוסד התכנון. בהליכים רבים של תכנון מועלית דרישה להכנת תסקיר השפעה על הסביבה מצד מתנגדים לתוכנית, ולרוב על-ידי ארגונים ירוקים.

כתבות אחרונות

 
גז טבעי | לפני כולם

משרד האנרגיה: כך יעבור הגז הטבעי שיוזרם מהים

צוות המתכננים שמינה משרד האנרגיה בראשות האדריכל גידי לרמן הפיץ את ממצאי התסקיר הסביבתי המוקדם שנערך לחמש החלופות האפשריות להקמת מתקן הקבלה החופי לגז הטבעי שיוזרם מהים ■ מסתמן: יוזרם לעין איילה או למט"ש מרץ

עמירם ברקת 23.10.2012