חברת האינטרנט נטוויז'ן
פרסמה היום (ב') דו"חות שנתיים טובים ל-2005, שהציגו גידול בהכנסות, ברווחיות התפעולית ובשורה התחתונה. יצוין כי שיעורי הרווחיות של החברה גדלו, למרות העובדה שהתחרות בשוק האינטרנט מסרבת לגווע, ונטוויז'ן היא עדיין שחקן חדש שזקוק למאמצי החדרה בשוק השיחות הבינלאומיות. למרות הנתונים הטובים, כמות המנויים החדשים שהצטרפו לנטוויז'ן השנה דווקא הואטה. מדובר במגמה שמאפיינת את כלל שוק האינטרנט בישראל, לאור התבגרותו ושיעורי החדירה הגבוהים שלו יחסית.
נטוויז'ן רשמה ב-2005 הכנסות של 341.9 מיליון שקל - גידול של 12.6% לעומת 2004. שיעור הרווח הגולמי מתוך ההכנסות עמד אשתקד על 25.7%, לעומת 24.2% בשנה הקודמת, והשיפור בשיעורי הרווחיות ניכר לאורך כל הדו"ח הכספי של החברה.
אם פורטים את סעיפי הרווח של החברה, מגלים שהרווח התפעולי שסיפק האינטרנט לנטוויז'ן עמד על 57.9 מיליון שקל, כלומר שיעור הרווחיות התפעולית של תחום זה הגיע ל-21.6%. נתונים אלה מצביעים על כך שלמחירי האינטרנט יש עוד לאן לרדת, במידה שהתחרות תחריף.
לעומת זאת, תחום הטלפוניה של נטוויז'ן ייצר ב-2005 רק 15.4 מיליון שקל, כשהוא תורם הפסד תפעולי לא קטן של 13.1 מיליון שקל. גם הפעילויות הנוספות של נטוויז'ן בתחום התוכן, הסחר האלקטרוני ועוד, תרמו להפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל על מחזור של 59.1 מיליון שקל. למרות שב-2004 החלה נטוויז'ן לפעול בתחום הטלפוניה רק בסוף השנה, מסתבר שהרווח התפעולי שלה מהתחום בשנה זו, 5.8 מיליון שקל, היה גדול הרבה יותר מ-2005.
בסך הכל הרווח התפעולי של נטוויז'ן ב-2005 עמד על 43.7 מיליון שקל (12.8% מסך ההכנסות) - גידול של 43.3% לעומת 2004. הוצאות מימון של 18.8 מיליון שקל, הגבוהות ב-6 מיליון שקל מאלו של 2004, הביאו לרווח נקי של 24.9 מיליון שקל - גידול של 40.3% לעומת 2004. תזרים המזומנים של נטוויז'ן עמד ב-2005 על 61.7 מיליון שקל - גידול של 10.1% לעומת 2004. הגידול מוסבר בגידול ברווחיות בתחום שירותי הקישוריות לאינטרנט.
עוד עולה מהדו"חות, כי נכון לסוף 2005 יש לנטוויז'ן כ-425 אלף מנויים. יחד עם זאת מספר הלקוחות המשמעותיים, אלה המחוברים לאינטרנט המהיר, עמד על 272 אלף בלבד (כ-64% מסך מהחוברים). זהו גידול של 20.8% לעומת 2004. בסך הכל כמות לקוחות האינטרנט של נטוויז'ן גדלה אשתקד בכ-9%.
נטוויז'ן מעריכה בדו"חות כי נתח השוק שלה בתחום אספקת אינטרנט עומד כיום על כ-25%. החברה מוסיפה כי מתוך סך מנויי האינטרנט שלה, כ-108 אלף (25%) לא משלמים עבור השירות כיוון שהם לא עושים בו שימוש. לאור הנתונים ניתן להעריך שהרוב המוחלט שלהם, אם לא כולם, הם מנויים המחוברים באמצעות חיוג טלפוני.
בתחום הטלפוניה מעריכה נטוויז'ן כי חלקה עומד על 1.4 מיליארד דקות יוצאות, לעומת 1.2 מיליארד ב-2004. עוד היא מעריכה כי נתח השוק שלה בתחום זה מגיע לכ-2% בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.