סקר: ישראל ראשונה בעולם מבחינת מספר השעות המוקדשות לגלישה באינטרנט

מספר השעות הממוצע שהקדיש ישראלי לגלישה במארס היה 57.3 שעות, יותר מבכל מדינה אחרת וכפליים מבארה"ב (שאינה נמצאת אפילו ב-15 המקומות הראשונים ברשימה)* הממוצע העולמי במארס היה 31.3 שעות

ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם מבחינת מספר השעות שאזרחיה מקדישים לגלישה באינטרנט. כך עולה מסקר של קומסקור נטוורקס מרסטון, וירג'יניה.

הסקר המתמשך מוגדר כאומדן אמת ראשון להיקף קהל גלובלי של משתמשי אינטרנט ושל דפוסי התנהגותו.

מספר השעות הממוצע שהקדיש ישראלי לגלישה במארס היה 57.3 שעות, יותר מבכל מדינה אחרת וכפליים מבארה"ב (שאינה נמצאת אפילו ב-15 המקומות הראשונים ברשימה). הממוצע העולמי במארס היה 31.3 שעות.

שנייה נמצאת פינלנד (49.3 שעות), ואז קוריאה הדרומית (47.2 שעות), הולנד (43.5 שעות), טייוואן (43.2 שעות), שוודיה (41.4 שעות), ברזיל (41.2 שעות), הונג-קונג (41.2 שעות), פורטוגל (39.8 שעות) וקנדה (38.4 שעות).

מספר הגולשים מעל גיל 15 בעולם במארס היה 694 מיליון, 14% מכלל תושבי תבל בקבוצת גיל זו.

במדינות הגדולות באסיה, בהן סין, יפאן, הודו וקוריאה הדרומית, היו במארס 168.1 מיליון משתמשים, כמעט 25% מכלל קהיליית המשתמשים הגלובלית, ו-11% יותר מאשר מספר המשתמשים בארה"ב (152 מיליון גולשים).

"הקהילייה המקוונת בארה"ב מהווה פחות מרבע מכלל משתמשי האינטרנט ברחבי תבל, בניגוד למצב לפני עשר שנים, כאשר הגולשים בארה"ב היו שני שלישים ממספר הגולשים הגלובלי", אמר פיטר דאבול, נשיא ומנכ"ל קומסקור.

עשר המדינות בעלות מספר המשתמשים הגדול הן (בסדר יורד, נכון למארס): ארה"ב (כאמור, 152 מיליון), סין (74.7 מיליון), יפאן (52.1 מיליון), גרמניה (31.8 מיליון), בריטניה (30.1 מיליון), קוריאה הדרומית (24.6 מיליון), צרפת (23.8 מיליון), קנדה (18.9 מיליון), איטליה (16.8 מיליון) והודו (16.7 מיליון).

הנכסים המקוונים הפופולריים בעולם היו במארס אתרי MSN-מיקרוסופט, בהם ביקרו 538.6 מיליון איש; גוגל (495.8 מיליון) ויאהו (480.2 מיליון).

בעוד ששלושת הגדולים מהווים מקור משיכה עקבי בארה"ב ובמדינות אחרות, מסתמנת עלייה משמעותית במספר הביקורים באתרי וויקיפדיה, האנציקלופדיה המתחדשת בידי קוראים.